کد خبر: ۱۵۷۸۸۹
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۶/۲۳

هر ۱۴ مرز ایران و عراق باز شد / جدول آخرین وضعیت فعالیت

هر ۱۴ مرز ایران و عراق باز شد / جدول آخرین وضعیت فعالیت

طبق آخرین دستور العمل شورای عالی بهداشت و ایمنی ملی عراق از این هفته همه گذرگاه‌های مرزی مشترک ایران در جنوب عراق جهت مبادلات تجاری به حالت عادی بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، طبق آخرین دستورالعمل شورای عالی بهداشت و ایمنی ملی عراق در ۱۷ شهریور، مقرر شد از این هفته همه  گذرگاه‌های مرزی مشترک ایران در جنوب عراق جهت مبادلات تجاری به حالت عادی بازگردند.

براساس این گزارش، در گذرگاه‌های اقلیم کردستان عراق فعالیت تجاری برقرار است ولی تردد مسافر به علت کرونا ممنوع است. فعالیت تجاری گذرگاه‌های جنوب مهران، خسروی و شلمچه از دو روز در هفته به چهار تا پنج روز در هفته با میانگین عبور ۵۰۰ تا ۷۵۰ کامیون ارتقا پیدا کرده و گذرگاه‌های سومار و چذابه کما فی السابق دو روز در هفته به فعالیت ادامه می‌دهند.

در تمام گذرگاه‌های مرزی ایران با عراق، تردد اتباع عادی به عنوان مسافر امکان پذیر نیست. اما بر اساس دستورالعمل اداره کل کنسولی اتباع عراقی ، کسانی که همسر ایرانی اختیار کرده‌اند ، مادر ایرانی دارند، قبلاً سابقه اقامت در ایران داشته‌اند و به علت بیماری کرونا بیش از موعد مقرر در عراق باقی مانده‌اند ،  قصد سفر تجاری به ایران دارند به همراه سرمایه گذاران عراقی، دانشجویان و راننده‌های عراقی وسایل نقلیه حامل کالاهای تجاری و دارندگان سابقه درمانی در ایران ، می‌توانند برای درخواست روادید به نمایندگی‌های ایران در عراق مراجعه کنند .

جدول آخرین وضعیت فعالیت گذرگاه‌های مرزی :

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ