کد خبر: ۱۵۷۸۹۱
۱۱:۷ - ۱۳۹۹/۶/۲۳

امکان فروش روزانه بیشتر از یک و ۵ درصد سهام نیست / تکلیف حقوقی ها
مدیرعامل بورس تهران :

امکان فروش روزانه بیشتر از یک و ۵ درصد سهام نیست / تکلیف حقوقی ها

مدیرعامل بورس تهران از عدم فروش بیش از یک و ۵ درصد سهام شرکتهای دارای سرمایه۳۰۰ میلیاردی و کوچکتر در یک روز خبر داد و گفت: حقوقی ها با فروش بیش از از یک درصد سهام باید اطلاع‌ رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی درخصوص شایعه بسته شدن نماد حقوقی‌هایی که روز شنبه سهام خریدند به فارس گفت: چنین چیزی نیست . چند شرکت حقوقی خیلی سهم‌ می‌فروختند و شرایط خاصی داشتند که تذکراتی داده شد.مردم می‌گویند حقوقی های خریدار بلوک باید برای فروش بازاریابی کنند. چنین رویه ایی در همه دنیا وجود دارد و در ایران هم امکان فروش بیشتر از یک و 5 درصد شرکت‌های دارای سرمایه 300 میلیارد تومان و شرکت‌های کوچکتر در یک روز نیست .

وی ادامه داد: بازی بزرگان با بزرگان و کوچک‌ها با کوچک‌ها ، یک اصل است. این گونه نیست که بلوک خریداری شده به صورت خرد خرد عرضه شود . از سوی دیگر حقوقی ها باید با فروش بیش از از یک درصد سهام ، اطلاع‌رسانی کنند. این مقررات همیشه وجود داشته ولی در این روزها بیشتر حساسیت ایجاد و توجه بیشتری جلب می‌کند.

صحرایی افزود: هر جا یک شرکت حقوقی سهام سنگینی بفروشد باید ناظر بازار به وی تذکر بدهد. در مقررات جهانی هم اگر سهامداری بیش از یک درصد بفروشد، باید افشا شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ