کد خبر: ۱۵۷۹۱۳
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۶/۲۳

مزایای عرضه املاک در بورس کالا از دیدگاه کارشناس بازار مسکن

مزایای عرضه املاک در بورس کالا از دیدگاه کارشناس بازار مسکن

کارشناس بازار مسکن گفت: عرضه املاک در بورس کالا با شفاف سازی معامله و شیوه قیمت‌گذاری، رانت و تخلفات را به حداقل می رساند و فرآیندهای مخفی مزایده‌های سنتی را رونمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود فاطمی عقدا درخصوص مزایای عرضه املاک در بورس گفت: از ویژگی‌های بازار سرمایه رقابتی بودن آن است لذا با عرضه املاک در بورس کالا می‌توان نقش دلالان سنتی را کم کرد چراکه امکان ورود به این بازار را نخواهند داشت.

وی افزود: در مزایده‌های سنتی به دلیل آنکه این فرآیند دستی و کاغذی انجام می‌شود امکان بروز سوءاستفاده و تقلب وجود دارد و در موارد بسیاری با تقلب، فردی پیروز یک مزایده شده و به این ترتیب املاک دولتی و خصوصی بسیاری حراج می‌شد و دست نااهلان می‌افتاد.

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: با ورود بورس کالا به بحث مزایده املاک، کار دیگر به شکل دستی و سنتی انجام نمی‌شود و براساس سازوکارهای تعریف شده الکترونیکی، عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. بنابراین مشخصات فروشنده ، خریدار و ملک مورد معامله ثبت و فضایی کاملاً شفاف ایجاد می‌شود که هر زمان اطلاعات مربوطه قابل‌دسترسی خواهد بود.

فاطمی عقدا گفت: علاوه بر حذف تقلب و هزینه در بورس کالا کسی نمی‌تواند در قیمت‌گذاری‌ها مداخله کند و قیمت تابع نظم و نسق بازار سرمایه است.
هرچند در هر بازاری امکان تخلف و خطا وجود دارد اما در بورس می‌توان آن را به حداقل ممکن رساند.

وی ادامه داد: در بورس کالا معاملات در بسترهای آنلاین انجام می‌شود و همه افراد تمام جزئیات معامله را می‌بینند. لذا مورد مخفی و پوشیده ای وجود ندارد درحالی‌که در بازار سنتی، تمام فرآیند از آغاز تا انتها پنهانی بوده و بیراه نیست اگر بگوییم بورس فرآیندهای مخفی را رونمایی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ