کد خبر: ۱۵۷۹۲۸
۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۶/۲۴

پبشنهادات و مصوبات حمایت از گروه بزرگ بورس / الزام همه شرکت ها به بازارگردانی

پبشنهادات و مصوبات حمایت از گروه بزرگ بورس / الزام همه شرکت ها به بازارگردانی

در جلسه روسای سازمان بورس،کمیسیون اقتصادی مجلس و ایمیدرو ، پبشنهادات و مصوبات حمایت از گروه فلزی و معدی مطرح و تصویب شد و همه شرکتها مخصوصا" ۵۰ نماد بزرگ ملزم به بازارگردانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه شب گذشته رییس سازمان بورس با روسای کمیسیون اقتصادی مجلس و ایمیدرو با مدیران شرکت های فلزی و معدنی ، پیشنهاداتی مطرح شد.

این پیشنهادات شامل تشکیل صندوق بازارگردانی۳۰ هزار میلیاردتومانی با ترکیب فولادمبارکه و ملی مس با ۲۹ و ۲۷ درصد، گل‌گهر و چادرملو با ۱۲ و چادرملو ۷ درصد ، اجرای سه هفته ایی مصوبه بورس در مورد ۱۰ درصد سهام خزانه و راه اندازی اختیار فروش تبعی و بیمه سهام برای همه شرکت‌های گروه ، افزایش اعتبار بازارگردان‌های ملی مس و فولادمبارکه هر یک ۵۰۰ میلیارد تومان ، سرعت در افزایش سرمایه ۳۴ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها تا نیمه مهر و شامل ملی مس ، فولاد مبارکه و گل گهر با ۱۰ ،  ۹.۵ و ۵.۲ هزار میلیارد تومان ، هماهنگی با حقوقی های فروشنده و بازگردان‌ها با هدف جلوگیری از هیجان در بازار و مدیریت عرضه سهم بود.

در این میان مقرر شد صندوق سبدگردانی با ٢٠ درصد سهام شناور شرکت های وابسته به ایمیدرو با هدف بازارگردانی تشکیل شود و در کمیته‌ مشترک بورس تهران و ایمیدرو ، ساز و کار دقیقی برای اجرای این صندوق طراحی شود.

برپایه این گزارش، حسن قالیباف اصل هم با اشاره به اینکه زمان صدور مجوز افزایش سرمایه‌ها به ٥ روز کاهش یافته ، گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس از امروز همه شرکت ها مخصوصا ٥٠ شرکت بزرگ به استفاده از بازارگردان ملزه شده اند. شرکت‌های فلزی و معدنی در کنار صندوق بازارگردانی  می توانند اوراق تبعی منتشر کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ