کد خبر: ۱۵۷۹۴۱
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۶/۲۴

بانک ملت و شرکت بازرگانی دولتی تفاهم نامه همکاری امضا کردند
برای پرداخت الکترونیکی بهای حمل محموله‌ها :

بانک ملت و شرکت بازرگانی دولتی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بانک ملت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی برای پرداخت الکترونیکی بهای حمل محموله‌های به مقصد رسیده، تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت با هدف طراحی، تولید، توسعه و پیاده‌سازی سامانه پرداخت الکترونیک برای حمل رانندگان برای بارنامه‌های محموله‌های به مقصد رسیده با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

طبق این تفاهم‌نامه که به امضای محمد بیگدلی مدیر عامل بانک ملت و یزدان سیف مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و مدیران عامل دو زیرمجموعه این سازمان‌ها رسید، بانک ملت برای انجام عملیات بانکی موردنظر در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک‌مرکزی، همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد. مدت اعتبار این تفاهم‌نامه سه‌سال تعیین شده که با توافق طرفین برای سال‌های بعد هم قابل تمدید خواهد بود.

ایجاد سامانه پرداخت الکترونیک بهای حمل، پرداخت بهای حمل بارنامه‌های اعلامی ‌از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران با توجه به شیوه نامه مورد توافق، ایجاد شبکه باشگاه مشتریان برای رانندگان حامل محموله‌های شرکت، ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی برای رانندگان و.‌‌.. از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

محمد بیگدلی اظهار داشت: تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی از رسالت‌های اصلی شرکت بازرگانی دولتی ایران است که بسیار مهم و ارزشمند محسوب می‌شود.

وی به پیشینه تعامل بانک ملت و این شرکت در زمینه خرید نقدی گندم از کشاورزان اشاره کرد و افزود: در آن زمان کشاورزان در یک فرآیند طولانی موفق به دریافت وجه گندم می‌شدند که با راه‌اندازی سامانه بانک ملت این پول در کمتر از یک هفته به حساب آنان واریز می‌شد که این اقدام حرکتی بزرگ به منظور کسب  رضایت گندمکاران محسوب می‌شد.

این مقام مسئول مشارکت بانک ملت در توزیع شیر یارانه‌ای را هم الگوی موفقی در این زمینه دانست و گفت: هزینه مشتریان با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های قوی الکترونیک این بانک، کاهش و کارآیی فعالیت‌های آنها افزایش یافته است. انعقاد این تفاهم‌نامه در شرایط سخت تحریم و شیوع بیماری کرونا یک طرح بزرگ ملی است و آثار ان به یک قشر خاص باز نمی‌گردد بلکه کل ایران را شامل خواهد شد.

بیگدلی یکی از آثار مثبت این تفاهم‌نامه را کمک به رانندگانی دانست که در شرایط سخت آب و هوایی فعالیت می‌کنند و با راه‌اندازی این سامانه بدون  دغدغه و به موقع، وجه را دریافت می‌کنند. همچنین این بانک برای مشارکت در زمینه توزیع آرد و دیگر کالاهای شرکت بازرگانی دولتی آمادگی دارد.

یزدان سیف هم بر لزوم توسعه زنجیره ارزش تاکید کرد و گفت: هر کشوری که سرعت گردش پول و بهره‌گیری از منابع را افزایش دهد موفق‌تر خواهد بود. امروز بانک ملت گام نخست را برداشته و ارزش بازار حمل‌ونقل به گونه‌ای است که می‌تواند کارآیی منابع مالی را در حوزه بانکی افزایش دهد و با کاهش خروج منابع، توان بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات افزایش می‌دهد.

وی بانک‌ها را جزو سرداران خط مقدم تحریم خواند و افزود: در این شرایط سخت، انجام این اقدامات بزرگ، افتخار ملی محسوب می‌شود. امید می رود اجرای این طرح‌ها بتواند موجب کاهش ریسک بانک‌ها، کاهش هزینه مبادله و در نهایت نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شود.این شرکت به دنبال استفاده از توان شرکت‌های استارت‌آپی است تا بتواند هزینه حمل‌ونقل آرد را نیز در شهرستان‌ها کاهش دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ