کد خبر: ۱۵۷۹۶
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۷/۱۳

افزایش قیمت سنگ‌آهن از روز چهارشنبه
عضو هیأت مدیره انجمن سنگ‌آهن خبر داد:

افزایش قیمت سنگ‌آهن از روز چهارشنبه

عضو هیأت مدیره انجمن سنگ‌آهن از افزایش قیمت سنگ‌آهن از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سجاد غرقی در یک نشست خبری با اشاره به افت شدید قیمت سنگ‌ آهن در دنیا و ایران، اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از رکود و افت قیمت سنگ‌آهن در کشور به کاهش قیمت‌های جهانی مربوط می‌شود و البته علاوه بر این، نحوه تعیین قیمت سنگ‌ آهن ایران نیز بر این مسئله تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت سنگ‌ آهن صادراتی ایران با قیمت‌های جهانی و همچنین نبود برند مشخص در صنعت سنگ‌ آهن ایران از جمله نقاط ضعف این صنعت بوده است.
وی با اشاره به نبود شاخص قیمت‌گذاری استاندارد برای سنگ‌آهن ایران مبتنی بر مبادلات واقعی جهان، گفت: به همین دلیل طی سال‌های گذشته سنگ‌ آهن تولید ایران در بازارهای جهانی بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی عرضه شده است.با کسر هزینه‌های ناشی از ریسک تولید و نبود ال‌سی، قیمت سنگ‌ آهن ایران حدود 2 تا 3 دلار باید پایین تر از قیمت‌های جهانی باشد، اما به‌ دلیل نبود شاخص‌های استاندارد، این فاصله به 10، 12 و گاهی 18 دلار نیز رسیده است.
غرقی با اشاره به انجام مطالعات مشترک با یک مؤسسه بین‌المللی از سال گذشته در زمینه تعیین شاخص استاندارد برای قیمت‌گذاری سنگ‌آهن ایران، گفت: چهارشنبه هفته جاری اولین شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران با فلز محتوایی 60 درصد رونمایی خواهد شد.
وی افزود: این شاخص قیمت فوب سنگ‌ آهن ایران را حداقل 6 دلار در هر تن افزایش خواهد داد که متناسب با این افزایش، قیمت سنگ‌آهن در داخل نیز افزایش می‌یابد.
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ