کد خبر: ۱۵۷۹۹۳
۱۲:۳ - ۱۳۹۹/۶/۲۵

شاخص بورس‌های آسیایی با وجود تنش چین و آمریکا صعودی شد

شاخص بورس‌های آسیایی با وجود تنش چین و آمریکا صعودی شد

در برابر رفتار محتاطانه اکثر سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و آمریکا ، شاخص بورس‌های آسیایی با وجود تنش پکن و واشنگتن صعودی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، تنش های آمریکا و چین کماکان یکی از اصلی ترین دلایل نگرانی معامله گران در جهان به شمار می رود و طبق نظرسنجی اتاق بازرگانی آمریکا و بر خلاف نظر ترامپ، ۹۲.۱ درصد شرکت های بزرگ تمایلی به خروج از بازار چین ندارند.

بر اساس این گزارش، فرانسوا ساوری تحلیل گر بازار در موسسه پرایم پارتنرز گفت: شرایط بازار تحت تاثیر مولفه های سیاسی بوده و شاخص های اقتصادی به تنهایی تعیین کننده روند بازار نیست. مسائلی از جمله برگزیت ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و از همه مهم تر اختلافات آمریکا و چین، معامله گران را به احتیاط واداشته است.

بورس آمریکا

در وال استریت، تمام شاخص‌ها نزولی بودند. شاخص داوجونز ایدانستریال اوریج با ۱.۰۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل در ۲۷.۹۶۷ هزار واحد، اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۲۱ درصد افزایش ۳۳.۸۱ واحد و نزدک کامپوزیت با ۱.۷۷ درصد جهش در ۱۱.۴۵ هزار واحد بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" لندن با ۰.۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل در ۶۰.۲۶  واحد، "دکس ۳۰" فرانکفورت آلمان با کاهش ۰.۰۷ درصدی در  ۱۳.۱۹۳ هزار واحد ، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۳۵ درصدی ۵۰.۵۱ واحد و شاخص "ایبکس ۳۵" مادرید با ۰.۱۱ درصد افزایش در ۶۹.۵۱ واحد متوقف شد

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۶۵ درصدی تا سطح ۲۳.۵۵۹ هزار واحد پیش روی کرد. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش ۰.۵۶ درصدی به۲۴.۶۴۰ هزار واحد و شاخص "شانگهای  کامپوزیت"با افزایش  ۰.۵۱ درصدی به ۴۶.۵۱ هزار واحد رسید.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۶۸ درصد افزایش در ۵۸.۹۹  واحد ایستاد و شاخص " تاپیکس" ژاپن نیز صعودی بود.

نفت

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها ریزشی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۳۷.۲۳ دلار و نفت برنت دریای شمال با افت ۱.۳۸ درصدی به ۳۶.۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با افزایش ۰.۴۱ درصدی نسبت به روز قبل به ۱۹۵۸.۵۲ دلار رسید و هر اونس نقره با صعود ۰.۷۹ درصدی ۲۷.۴۳ دلار داد و ستد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ