کد خبر: ۱۵۸۰۰
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۷/۱۳

جوایز صادراتی از سرگرفته می شود
یک مقام مسئول در اتاق بازرگانی:

جوایز صادراتی از سرگرفته می شود

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران گفت: دولت یازدهم برنامه احیای جوایز صادراتی را به منظور پشتیبانی و حمایت از صادرات غیرنفتی در دستور کار دارد و انتظار می رود این سیاست همانند گذشته آثار موثر خود را برجای گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد امیرزاده در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: هیات وزیران روز گذشته (یکشنبه دوازدهم مهر)دستورالعمل حمایت از صادر کنندگان خدمات فنی ومهندسی به کشور عراق را مورد تصویب قرار داد که براساس آن تسهیلات ارزی به مبلغ 200 میلیون دلار پیش بینی شد.

وی با بیان آنکه مطابق مصوبه یادشده مبلغ مذکور در قالب اعتبار فروشنده تحت ضمانت صندوق ضمانت صادرات ایران پرداخت خواهد شد، افزود: سیاست اعطای جوایز صادراتی چنانچه پایدار شود، به نفع فعالان اقتصادی و تجاری کشور از یک سو و پیاده شدن اهداف صادراتی دولت در چارچوب برنامه های صادراتی است.
وی گفت: امروز شرکتهای ایرانی در بین کشورهای منطقه از نظر صادرات خدمات فنی ومهندسی توانمندی بالای خود را نشان داده و این قابلیت بگونه ای است که توان سالانه 15 تا 20 میلیارد دلار فعالیت در این بخش را دارند.فعالیت در سطح بیش از 60 کشور جهان در زمینه صادرات خدمات فنی ومهندسی نشان داد ایران در این زمینه امکان گسترش فعالیت را دارد.
وی حضور گسترده شرکتهای ایرانی در بازار عراق را به منظور اجرای پروژه های عمرانی، ناشی از سیاست های تحریم ذکر کرد و گفت: امروز سهم اصلی صادرات خدمات فنی ومهندسی ایران را عراق به خود اختصاص داده است.میزان دقیق ارزش قراردادهای شرکتهای ایرانی در عراق به درستی ذکر نشده اما حدود هشت میلیارد دلار قرارداد به امضا رسیده بود که برای اجرای آنها مشکلاتی وجود داشت.
به گفته وی، سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عراق منجر به توافق های خوبی شد که انتظار می رود با برنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، روند همکاریها تسهیل شود.
رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی ومهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دولت یازدهم در چارچوب توافق برجام حرکت نوینی را برای توسعه همکاریهای بین المللی در زمینه های مختلف دنبال می کند و حمایت همه جانبه از این موضوع می تواند شروع فصل جدیدی برای رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی کشور را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ