کد خبر: ۱۵۸۰۳۲
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۶/۲۶

رای منفی سازمان تجارت جهانی به تعرفه ‌۴۰۰ میلیارد دلاری آمریکا علیه چین

رای منفی سازمان تجارت جهانی به تعرفه ‌۴۰۰ میلیارد دلاری آمریکا علیه چین

سازمان تجارت جهانی در مورد تعرفه‌ ۴۰۰ میلیارد دلاری آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای واردات کالاهای چینی اعلام کرد این تعرفه‌ها ناقض قوانین تجارت بین‌المللی است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سازمان تجارت جهانی در مورد تعرفه‌های تجاری آمریکا که در سال ۲۰۱۸ بر واردات کالاهای چینی وضع شده بود ، اعلام صادر کرد این تعرفه‌ها ناقض قوانین تجارت بین‌المللی است .

براساس این گزارش، طبق رای هیأت ۳ نفره متخصصان تجاری سازمان تجارت جهانی ، واشنگتن با وضع تعرفه‌های اضافی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین در سال ۲۰۱۸ قوانین جهانی را زیر پا گذاشته است. آمربکا از مارس ۲۰۱۸ به ۴۰۰ میلیارد دلار از واردات چین تعرفه وضع کرد و نتوانست نشان دهد که  تعرفه‌ها عادلانه هستند.

سخنگوی وزارت تجارت چین درباره ابن رای صادره گفت: سیستم چندجانبه تجارت بر پایه سازمان تجارت جهانی محور اصلی تجارت بین‌المللی است. چین همیشه پایبندی خود را به قوانین و احکام سازمان تجارت جهانی حفظ کرده و امیدوار است که آمریکا به این رأی هیأت متخصصان احترام بگذارد.

رابرت لایتایزر نماینده تجاری آمریکا هم گفت: رأی این هیأت نشان داد آن‌چه دولت ترامپ در مورد ناکارآمدی سازمان تجارت جهانی برای متوقف کردن اقدامات مضر چین در زمینه تکنولوژی بیان کرده صحیح بوده است. آمریکا باید اجازه داشته باشد تا در مقابل اقدامات ناعادلانه تجاری از خود دفاع کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ