کد خبر: ۱۵۸۰۶۵
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۶/۲۶

امکان جدید فروش ارز سه صنعت پتروشیمی ، فولادی و معدنی
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

امکان جدید فروش ارز سه صنعت پتروشیمی ، فولادی و معدنی

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه دلار ۲۷ هزار تومانی دوام نخواهد داشت از امکان جدید فروش ارز سه صنعت پتروشیمی ، فولادی و معدنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  عبدالناصر همتی درباره بازار ارز که امروز با عبور دلار از کانال 27 هزار تومانی همراه بود در اینستاگرام اعلام کرد: ازچند هفته پیش دولت آمریکا با طرح لغو تمام معافیت های تحریمی و راه اندازی ماشین تبلیغاتی توسط رسانه های وابسته، آخرین تلاش ها را برای ایجاد التهاب در بازار ارز کلید زد.

بنظر نمی رسد اقدام دیگری برای استفاده در فشار حداکثری باقی مانده باشد. آمریکایی ها از این کار بیشتر هدف تبلیغاتی دارند. طبیعی است نوسان گیران و سود جویان دربازار ارز برای بهره گیری ازفضای تبلیغاتی، تلاش لازم به عمل بیاورند. همانگونه که قبلا گفتم ، ثبات بازار برای بانک مرکزی اولویت دارد و لذا در حاشیه نرخ بازار نسبت به عرضه سنگین اقدام و اجازه آربیتراژ و نوسان گیری نخواهد داد.

بانک مرکزی ضمن افزایش عرضه در بازار ثانویه (نیما) در راستای تسهیل و تسریع تامین ارز وارد کنندگان در این بازار به پتروشیمی ها ،فولادی ها و معدنی ها اعلام کرد می توانند ارز حاصل از صادرات را  علاوه بر صرافی های بانکی ، مستقیماً به صرافی های مجاز جهت واردات کالاهای دارای تخصیص ارز بفروشند.
 

قبلا هم گفتم، نرخ های ارز در بازار، نرخ های اقتصادی نیستند و دوام نخواهند داشت. امیدوارم مردم عزیز دارایی خود را در معرض ریسک بازار  ارز قرار ندهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ