کد خبر: ۱۵۸۰۸۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۲۹

اقبال بازار به شرکت های صادرات محور و روند نوسانی دو صنعت مهم
یک کارگزاری با بررسی بازارهای جهانی و ارز اعلام کرد:

اقبال بازار به شرکت های صادرات محور و روند نوسانی دو صنعت مهم

یک کارگزاری با بررسی آخرین وضعیت بازارهای جهانی و ارز از اقبال بازار به شرکت های صادرات محور، روند نوسانی دو صنعت مهم در روزهای پایانی تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام درحالی روزهای پایانی شهریور و تابستان را بازپس گیری کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی شاخص آغاز می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و پیش بینی روزهای حساس اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با توجه به ادامه رشد دلار با رشد همراه شد و عمدتا گروه های دلار محور مورد توجه بودند.

همچنان گروه های کوچک و برخی از نمادهای همراه با رشدهای بی پشتوانه در حال افت بیشتر هستند و حمایتی نیز در راستای جمع شدن صف های فروش این نمادها صورت نمی گیرد که البته در رابطه با نمادهای همراه با رشدهای نامتعارف، امری منطقی نیز به نظر می رسد.

در بازارهای جهانی بهبود نسبی قیمت نفت را در چند روز اخیر شاهد بودیم و در فلزات اساسی نیز که تحرکات مثبتی را با عبور از مقاومت های تکنیکی  داشته اند شاهد نوسان با گرایش مثبت هستیم و به نظر می رسد فلزات اساسی همچنان مستعد ادامه رشد خواهند بود.

در بازار ارز نرخ رشد قیمت با افزایش نرخ صرافی ملی کاهش داشت و در ادامه شاهد نوسان قیمت در محدوده 27 هزار تومانی در بازار آزاد بودیم و به نظر می رسد روند صعودی با شیب ملایم تری نسبت به هفته های گذشته ادامه داشته باشد.

در بازار سهام اما خبر مهم عصر چهارشنبه در رابطه با مجوز عرضه ارز حاصل از صادرات شرکت های معدنی و پتروشیمی به صرافی های مجاز موضوع قابل توجهی بود و اقبال سنگین بازار به این گروه ها در هفته های اخیر تا حدود زیادی مشخص شد و به احتمال زیاد در هفته پیش رو نیز با توجه به اثر قابل توجه این موضوع بر سود شرکت های صادراتی در این گروه ها همچنان شاهد اقبال بازار به این نمادها باشیم.

در پالایشی ها نیز همچنان بازگشایی نمادها با ابهام همراه است و به نظر می رسد در هفته جاری شاهد بازگشایی نمادها باشیم. نحوه بازگشایی نمادهای همراه با حساسیت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و باید وضعیت شکننده بازار در کنار کمک به جلب اعتماد تازه واردان بازار نیز در نظر گرفته شود.

در بانکی ها اما حمایت های صورت گرفته قابل توجه بوده و به تخلیه هیجانات فروش کمک شایانی کرده است و به نظر می رسد در هفته پیش رو نیز وضعیت این گروه متعادل همراه با نوسانات محدود باشد.

در خودرویی ها اما بازگشایی نه چندان جالب "خودرو و خساپا" تا حدودی نوساناتی را در روز بعد از بازگشایی برای بازار به همراه داشت و احتمالا در هفته آینده نیز شاهد ادامه نوسانات در گروه باشیم. با تغییر نگرش بازار به نظر می رسد این گروه در میان مدت همچنان روندی نوسانی با گرایش خروج نقدینگی داشته باشد.  

در دیگر گروه ها نیز باید توجه داشت که برخی از نمادهای همراه با رشد نامتعارف همچنان درگیر نوسات منفی خواهند بود و باید در انتخاب گروه و شرکت های مستعد بیش از پیش به مسایلی همچون سود سازی و تناسب بین قیمت بازار و ارزش نسبی سهم دقت کرد.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ