کد خبر: ۱۵۸۰۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۶/۲۹

مجوز افزایش سرمایه ۲۵ تا ۳۷۰۰ درصدی یک بانک و چهار شرکت صادر شد

مجوز افزایش سرمایه ۲۵ تا ۳۷۰۰ درصدی یک بانک و چهار شرکت صادر شد

شرکت های آذریت، فروسیلیس، قند چهار محال، بانک سامان و دارویی رازک به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۳۷۰۰، ۳۵۸، ۳۰۰، ۴۴ و ۲۵ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت های آذریت، فروسیلیس، قند چهار محال، بانک سامان و دارویی رازک به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 3700، 358، 300، 44 و 25 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "ساذری" در مرحله اول سرمایه فعلی را از 600 میلیون تومان به 22.8 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف خارج شدن از شمول ماده 141 قانون تجارت، احداث خط تولید جدید و پرداخت بدهی ها می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 22.8 به 30 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

همچنین "فروس" سرمایه فعلی را از 87.4 به 400 میلیارد تومان می رساند. 34.7 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و 277.8 میلیارد تومان دیگر از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال و صرف جبران مخارج سرمایه ای و اصلاح ساختار مالی می شود.

سرمایه فعلی "قچار" نیز از 14 به 56 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده، اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

در این میان، "سامان" سرمایه فعلی را از 800 میلیارد تومان به 1.15 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک بازار پایه از محل سایر اندوخته‌ها و صرف اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه می شود.

سرمایه فعلی "درازک" هم از 71.3 به 88.9 میلیارد تومان میرسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ