کد خبر: ۱۵۸۱۶۵
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۶/۳۰

بهترین روش کنترل قیمت خودرو با سود حدود ۱۰ درصدی شرکت ها
کارشناس خودرو اعلام کرد:

بهترین روش کنترل قیمت خودرو با سود حدود ۱۰ درصدی شرکت ها

کارشناس خودرو بهترین روش کنترل وضعیت بازار خودرو را کاهش اختلاف بین عرضه و تقاضا با سود حدود ۱۰ درصدی شرکت ها دانست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن کریمی‌ سنجری با انتقاد از روش پیشنهادی انجمن خودروسازان برای فروش در حاشیه بازار و پیشنهاد مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا به ایسنا گفت: هر دو روش به دلیل عدم پاسخگویی خودروسازان متناسب با نیاز بازار، ناکارآمد بوده و بهترین راه ، واقعی شدن قیمت خودرو در کارخانه است تا خودروسازان ، محصولات را با سود حدود ۱۰ درصدی نسبت به قیمت تمام شده به بازار عرضه کنند.

وی افزود: دلایل کاهش شکایات مردمی از قرعه‌کشی در مقایسه با روش‌های قبلی ثبت‌نام، سرخوردگی از ثبت‌نام‌های مکرر و عدم توفیق در مسابقه بخت‌ آزمایی و ناامیدی از به سامان شدن اوضاع در بازار خودرو است. مهم‌ترین علت هجوم مردم برای ثبت‌نام و خرید خودرو از کارخانه، صرفا بهره‌مندی از اختلاف قیمت کارخانه‌ای خودرو نسبت به بازار بوده و ربطی به نیاز واقعی بازار ندارد.

این کارشناس ادامه داد: کمبود نقدینگی ناشی از فروش همراه با زیان، سبب شده نرخ تولید در شرکت‌های خودروسازی به شدت افت کند. تاکید شورای رقابت به فروش خودرو با نرخی پایین‌تر از بهای تمام شده، علاوه بر تحمیل زیان چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی به خودروساز، باعث صفر شدن سرمایه در گردش این شرکت‌ها نیز شده است.

کریمی‌سنجری گفت: کمبود نقدینگی باعث افزایش حجم مطالبات شرکت‌های قطعه‌ساز هم می‌شود به میزانی که مدیریت آن از عهده شرکت‌های خودروساز خارج است.در واقع خودروساز با هزینه بالا تولید می‌کند و با اجبار نهادهایی نظیر شورای رقابت با زیان و از طریق قرعه‌کشی به بخشی از مردم واگذار می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ