کد خبر: ۱۵۸۲۱۰
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۶/۳۱

قبول قطعنامه که امام از آن به عنوان جام زهر یاد کردند، مدبرانه بود
رهبر انقلاب:

قبول قطعنامه که امام از آن به عنوان جام زهر یاد کردند، مدبرانه بود

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در شرایطی که فاقد امکانات نظامی بودیم، فرماندهی امام راحل شگفت انگیز و حتی قبول قطعنامه آتش بس که امام از آن به عنوان جام زهر یاد کردند، مدبرانه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس در جمع یک میلیون رزمنده پیشکسوت، اعلام کردند: رزمندگان پیشکوست کسانی هستند که از جان،آسایش، زندگی،خانواده و آینده چشم پوشیدند و همه داشته‌ها را به مصاف دشمن بردند و از اسلام ،انقلاب و ناموس دفاع کردند. برخی عروج کرده و برخی ماندند و کار را به اتمام رساندند.

کسانی که صدام را اجیر کرده بودند مثل آمریکا از انقلاب ضربه جدی خورده بودند. برخی هم از اینکه هویت جدیدی بر اساس دین و اسلام در منطقه به وجود بیاید نگران بودند و مقابل ایران ایستادند، یعنی تنها آمریکا نبود، شوروی، ناتو ، اروپای غربی و شرقی هم بودند.

طبق اسناد، آمریکا با صدام توافق‌هایی پیش از آغاز جنگ داشته و کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی بسیار ذی قیمت به طور مرتب در میان جنگ به سمت نیروهای قوای صدام و حزب بعث سرازیر بود و کاروان نظامی به صورت پیوسته در بنادر امارات پهلو می‌گرفتند و هر روزه به عربستان ، کویت و عراق می‌رفتند و تحویل نیروهای صدام می‌دادند.

شرایط  داخلی هم طوری بود که دشمن را تشجیع می‌کرد، حمله نظامی را آغاز کند. از لحاظ ابزارهای نظامی در نهایت تنگدستی بودیم و سپاه به کلی فاقد امکانات بود و اینها دشمن را به حمله تشویق می کرد.

در چنین شرایطی به نقش شگفت انگیز فرماندهی امام بزرگوار پی می‌ بریم. برخی تعجب می‌کنند که چطور روحانی ای سالخورده  ۸۰ ساله بتواند نیروهای مسلح را در جنگ اداره کند. خیال می‌کنند که مدیریت جنگی و فرماندهی جنگ به این بود که امام در قرارگاه‌های تاکتیکی مقدم بنشیند و یگان‌ها را جابجا کند.

مسئله این نبود. کار بزرگ امام این بود که از ابتدا حجم واقعی کار را شناخت و فهمید که معنای این جنگ چیست.حتی قبول قطعنامه آتش بس که امام از آن به عنوان جام زهر یاد کردند، مدبرانه بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ