کد خبر: ۱۵۸۲۹۱
۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۷/۲

تنش آمریکا و چین با سخنرانی ترامپ در مجمع سالانه ملل بیشتر شد

تنش آمریکا و چین با سخنرانی ترامپ در مجمع سالانه ملل بیشتر شد

سخنرانی ترامپ در مجمع سالانه ملل و انتقاد از چین در مدیریت کرونا از طرف چین منجر به افزایش تنش میان دو کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی در جریان هفتاد و پنجمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل ، مواضع ترامپ درباره انتقاد از مدیریت ویروس کرونا توسط چین، تنش دو کشور را بیشتر کرد .

ترامپ ویروس کرونا را ویروس چینی خواند و با لحنی تند از سازمان ملل متحد خواست دولت چین را در مورد شیوع کرونا و وضعیتی که جهان گرفتار آن شده مسئول بداند.

وی ادامه داد: باید کشوری که افسار این طاعون را به روی جهانیان گشوده یعنی چین، پاسخگو بشناسیم.چین در اولین روزهای انتشار این ویروس راه سفرهای داخلی را بست. درحالی که اجازه داد پروازها به خارج انجام شود و جهان را آلوده کرد. همچنین برنامه ممنوعیت سفری را محکوم کرد. درست همان موقع که پروازهای داخلی را لغو می کرد و جلو تردد شهروندان خود را می گرفت.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور هم که به فاصله کوتاهی بعد از دونالد ترامپ سخنرانی می کرد هر گونه تلاش برای سیاسی‌سازی شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد و درباره خطرات برخورد تمدن‌ها هشدار داد و گفت:  چین قصد ندارد با هیچ کشوری وارد جنگ سرد شود.

وی ادامه داد: به کاهش اختلافات و حل مناقشه ها با سایرین از طریق مذاکره ادامه خواهیم داد. فقط به فکر توسعه چین نیستیم و درگیر نبرد برد و باخت نمی شویم. هیچ کشوری حق سلطه جویی بر امور جهان به دست گرفتن سرنوشت دیگران یا حفظ مزایای توسعه فقط برای خود را ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ