کد خبر: ۱۵۸۲۹۲
۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۷/۲

نظر مدیرعامل شرکت بورسی درباره دو چالش بزرگ و آثارعرضه مسکن در بورس کالا

نظر مدیرعامل شرکت بورسی درباره دو چالش بزرگ و آثارعرضه مسکن در بورس کالا

مدیرعامل شرکت بورسی با اشاره به دو چالش بزرگ مسکن ، آثار مثبت عرضه مسکن در بورس کالا را مواردی چون کاهش سوداگری و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت ها معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزبه ظهیری‌هاشمی مدیرعامل شرکت بورسی سرمایه‌گذاری مسکن با انتشار مطلبی تحت عنوان "عرضه مسکن در بورس" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: دو چالش بزرگ در حوزه مسکن وجود دارد که به بخش اقتصاد کلان باز‌می‌گردد. به علت افزایش قابل‌توجه نقدینگی که حدود ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده و به دلیل نگرانی مردم از کاهش ارزش آن با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی و فقدان مسیرهای صحیح برای سرمایه‌گذاری، باعث شده این حجم عظیم نقدینگی سر از هر بازار یا کالایی در آورد و خروج از تعادل عرضه و تقاضا و افزایش قیمت را در پی داشته باشد.

این نقدینگی با ورود به بازار ارز، سکه، خودرو و...موجب افزایش جهشی قیمت‌ها شده و بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد سفته‌بازی می شود. چالش دوم که متاثر از چالش اول بوده،کاهش قدرت خرید به علت افزایش قیمت مسکن است.

در این میان با توجه به شرایط کنونی و استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه، دولت نیز با توجه به سیاست‌های افزایش شفافیت، کنترل بازار و اصلاح قیمت‌ها با راه‌اندازی بورس مسکن و فروش و واگذاری املاک از ورود مسکن به بازار سرمایه حمایت کرده است.

از این‌رو می‌توان انتظار داشت ورود مسکن به بازار سرمایه به‌طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه و مسکن خواهد داشت. یکی از روش‌هایی که تحت عنوان ورود مسکن به بورس قلمداد می‌شود، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن یا خرید متری مسکن در بورس کالا بوده که مزیتی قابل‌توجه در مرتفع کردن چالش‌های موجود در حوزه مسکن دارد.

در شرایط فعلی، احتمال ورود سرمایه از بورس به سمت مسکن وجود دارد که این امر تحت‌تاثیر افرادی است که به‌دنبال تقاضای سرمایه‌ای و سوداگری هستند که باعث افزایش مجدد قیمت بازار مسکن خواهد شد و در نهایت موجب فشار بیشتر به خریدار می‌شود.

لذا توجه به این موضوع که بتوانیم در بورس طرح های مسکونی داشته باشیم که مانع از خارج شدن سرمایه از بازار شود و به سمت تولید و عرضه مسکن سوق داده شود، می‌تواند اقدامی بسیار مثبت برای ایجاد تولید و رونق باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ