کد خبر: ۱۵۸۳۱۱
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۷/۲

پیش‌بینی تحلیلگر اقتصادی از روند بورس + زمان یکساله برای شاخص دو میلیونی

پیش‌بینی تحلیلگر اقتصادی از روند بورس + زمان یکساله برای شاخص دو میلیونی

تحلیلگر اقتصادی ضمن پیش بینی روند بورس در کوتاه و میان مدت و روش کاهش قیمت دلار گفت: بازار سرمایه موجب افزایش نقدینگی نمی‌شود و تا زمانی که نقدینگی در بورس جذب شود، تورم‌ زا نخواهدبود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سعدوندی درباره وضعیت کنونی و آینده بازارهای مالی در اینستاگرام اعلام کرد: اگر وضعیت تورم به همین صورت باقی بماند، بازار سرمایه حباب دارد. از آنجا که تورم بازارهای رقیب همچون مسکن بی سابقه بوده احتمال می رود، افراد سرمایه را از بورس خارج و وارد مسکن کنند.

با توجه به گرانی ارز، طلا، مسکن و... وضعیت بورس نسبت به بازارهای رقیب مناسب‌تر بوده و هر چه به پایان سال و آغاز سال بعد حرکت کنیم، شاخص بورس به تعادل می‌رسد که افراد دارای سهم‌های بنیادی زیان نخواهند کرد و کسانی که در مرداد وارد بورس شده‌اند، احتمالا متتفع خواهند شد.

بورس در میان مدت صعود می‌کند

انتظار می رود، روند شاخص در کوتاه مدت نزولی و در میان مدت صعودی باشد و کسانی که سهم‌های بی‌ارزش و براساس شایعات خریده‌اند، ضرر خواهند کرد اما این زیان نباید باعث شود بازار را ترک کنند بلکه باید از آن درس بگیرند و از این پس با احتیاط عمل کنند.

اگر خودرو در بورس عرضه شود، نتایج مثبتی چون افزایش قیمت بورس کالا، بهبود وضعیت شرکت‌های خودروسازی و اخذ مالیات دارد که در کل این اقدام می‌تواند شرکت‌های قطعه سازی، فولادی، پتروشمیی و بانک‌ها را منتفع کند.

دو میلیونی شدن شاخص یکسال زمان می‌برد

یکسال زمان می‌برد تا شاخص بورس به دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برسد. اگر دولت اقدام به انتشار اوراق با نرخ سود بیش از ۲۵ تا ۲۶ درصد کند، وضعیت اقتصاد بهتر می‌شود.

یکی از ملزومات بهبود شرایط اقتصادی عملیات بازار باز بانکی بوده و باید بین بودجه ارزی و ریالی تفکیک صورت گیرد و درآمدهای حاصل از نفت وارد بودجه نشود. همچنین تسهیل در روند کسب‌ و کارها و اعطای مجوز راه حل اقتصادی بوده که در حد شعار باقی مانده است. اگر تولید را سودآور کنید، نقدینگی به سمت آن حرکت می‌کند.

بورس نقدینگی را افزایش نمی‌دهد

بازار سرمایه باعث افزایش نقدینگی نمی‌شود اما موجب افزیش سرمایه اسمی می‌شود و می‌تواند سرعت گردش پول را افزایش دهد و تا زمانی که نقدینگی در بورس جذب شود تورم زا نبوده بلکه سقوط بورس موجب تورم‌ می شود.

مشکل اساسی اقتصاد روش تامین کسری بودجه است. اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شد اکنون قیمت دلار ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان بود. همچنین اگر محدودیت‌های صادرلاتی لغو شود با ریزش قیمت دلار مواجه خواهیم بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۷/۲
0
0
پاسخ
یک سال !!!
بهتون قول میدم تو همین پاییز شاخص بالای دو میلیونه
» علی | ساعت ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۷/۳
0
0
پاسخ
بازار بورس از ۱۰ روز دیگر رشد خواهد کرد و دلار شدیدا گران خواهد شد.تا ۱۰ آبان ادامه خواهد داشت و مجددا ترامپ برنده خواهد شد و رشد آن بیشتر خواهد شد .
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ