کد خبر: ۱۵۸۳۱۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۷/۳

فروش ۱۱.۵هزار میلیاردی سهام عدالت در بورس و دلیل عدم نتیجه فروش مستقیم
مدیر توسعه سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:

فروش ۱۱.۵هزار میلیاردی سهام عدالت در بورس و دلیل عدم نتیجه فروش مستقیم

مدیر توسعه و برنامه‌ریزی سپرده گذاری مرکزی با اشاره به علت بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام عدالت گفت: ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد فرهانیان درباره ثبت نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس گفت: عملیات درج نمادهای این شرکت‌ها به پایان رسیده و پس از رعایت قانون بازار سرمایه این شرکت‌ها معامله‌پذیر خواهند بود. دارندگان سهام عدالت در صورت انتخاب روش غیر مستقیم می‌توانند پس از سجامی شدن و دریافت کد معاملاتی از طریق این شرکت‌ها اقدام به فروش یا خرید سهام عدالت کنند.

وی افزود: گروهی از سهامداران عدالت نیز قبل از راه اندازی سامانه سجام موفق به دریافت کد معاملاتی شده‌اند و تاکید سجامی شدن معامله گران و انجام خرید و فروش با کد یکپارچه است چرا که به دنبال پذیرفته شدن شرکت‌های استانی و سجامی شدن مردم، معامله‌گران می‌توانند از مزایای مرتبط با توزیع سود و برگزاری مجامع مختلف برخوردار شوند.

این مقام مسئول درخصوص دلیل بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام توضیح داد: دارندگان سهام عدالت برای رفع این مشکل باید از کارگزار و یا بانک مسئول در قبال فروش سهام، درخواست گزارش کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل می‌توانند از طریق تلفن گویا 1569 نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند. علت این اتفاق عدم هماهنگی در دو نظام پرداخت کارگزاری و بانکی است و به محض اجرا شدن سفارش ها تمامی مبلغ حاصل در اسرع وقت به حساب  واریز می‌شود و هیچ مبلغی در حساب کارگزارن و بانک‌ها نمی‌ماند.

فرهانیان ادامه داد: 11.5 هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسیده و اطلاعات این جابجایی‌ها در سپرده گذاری ثبت شده و محدویت و ممنوعیتی در خرید و فروش سهام وجود ندارد. البته از مردم درخواست شده‌ معاملات را با درایت انجام دهند تا در آینده موجب ضرر و پشیمانی نشود.

وی با اشاره به تقسیمات بازار عنوان کرد: بازار به دو بخش بازار سرمایه و بازار معمولی تقسیم شده و از مردم می‌خواهیم تا درگیر اخبار بازار معمولی نشوند. به سهامداران پیشنهاد می شود در صورتی که نیاز به فروش فوری سهام عدالت ندارند با کسب اطلاعات و آگاهی از حقوق، اقدام به انجام معاملات کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حمیده بیکزاذه | ساعت ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۷/۴
0
0
پاسخ
بنده سجام ثبت‌نام شدم وارد کامل آموزش بانک سپه شدم فروش سهام عدالت را ثبت کرده سامانه 1569 میفرماید این کد ملی کارگزار ناظر ندارد این یهل انگاری وعدم تعهد تهلف نیست حرم است و لگر انجام نپذیرد گیویری مفصل خواهم کرد والسلام
» علی | ساعت ۱۶:۲ - ۱۳۹۹/۷/۴
0
0
پاسخ
دولت و وزارت اقتصاد به راحتی می‌توانند هم به مردم کمک کنند هم از ریزش بورس جلوگیری کنند البته اگرررررر بخواهند.اینکه فروش سهام عدالت متوقف میشود به دلیل تجمیع وزیاد شدن عرضه و تقاضای فروش هست ناظرین بورس برای جلوگیری از ریزش بورس فروش عدالت را متوقف میکنند که این امر باعث زیادتر شدن دوباره وجمع شدن هرچه بیشتر درخواست فروش سهام عدالت میشود درنتیجه ارزانترشدن سهام عدالت است و حقوقی ها که بعد از بلوکی شدن تنهاخریدار سهام عدالت هستن دوباره منتظر هرچه ارزانترشدن عدالت میشوند و خرید انجام نمیده .حالا اگر خود دولت اقدام به خرید سهام عدالت کند هم سهام مردم به فروش میرود و مشکل مردم حل میشود .وهم با جمع شدن درخواستهای فروش ارزش بورس کم و رزیش به وجود نمی آید .هم از ماهی گرفتن درآب گل آلود افراد سود جور جلو گیری میشود .پس دولت به راحتی می‌تواند هم مشکل مردم راحل کند هم برای خود درآمد زایی کند .اما اینکه این کار انجام نمیشود .نمیدانم چرا
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ