کد خبر: ۱۵۸۳۵۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۷/۵

درصدی از سهام نیروگاه‌ها در بورس عرضه خواهد شد/ محل صرف منابع
مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

درصدی از سهام نیروگاه‌ها در بورس عرضه خواهد شد/ محل صرف منابع

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: درصدی از سهام نیروگاه‌ها بصورت خرد در بورس عرضه خواهد شد تا حداقل ۵۰ درصد از منابع برای تکمیل و نوسازی نیروگاه‌ها به صنعت برق بازگردانده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن طرزطلب در حاشیه بازدید از پروژه ساخت نیروگاه کلاس F سهند استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تقویت منابع ریالی پروژه‌های نیروگاهی به ایسنا گفت: طی یک ماه آینده از محل فروش اوراق سلف، منابع موردنیاز تکمیل نیروگاه‌های‌ تقویت می شود و با فروش درصدی از سهام نیروگاه‌ها در بورس ،حداقل ۵۰ درصد از منابع تکمیل و نوسازی نیروگاه‌ها بازگردانده می شود.

وی با اشاره به بهبود شرایط فروش اوراق گواهی ظرفیت افزود: صنایعی که با استفاده از برق یارانه‌ای درحال صادرات محصولات هستند باید در توسعه صنعت برق سهیم باشند. طبق سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق جهت استفاده بهینه از منابع بویژه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش تولید، طرح احداث یک نیروگاه در برنامه توسعه تولید برق قرار گرفته است.

طرزطلب ادامه داد: این نیروگاه شامل یک واحد توربین گاز از نوع کلاس زیمنس SGTS-4000F به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد توربین بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاوات است. بخش گاز نیروگاه در صورت تامین منابع ریالی سال ۱۴۰۱ وارد مدار خواهد شد. بخش ارزی پروژه از محل منابع برق صادراتی تامین شده ولی مشکل فعلی ادامه ساخت نیروگاه‌های این چنینی تامین منابع ریالی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ