کد خبر: ۱۵۸۳۸۳
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۷/۵

امکان مداخله در بورس نیست / فرصت خرید بورس بازان است نه فروش
یک کارگزار باسابقه :

امکان مداخله در بورس نیست / فرصت خرید بورس بازان است نه فروش

کارگزار بورس با تاکید بر اینکه امکان مداخله در ساز و کار بورس وجود ندارد، گفت: شرایط افت بازار برای بورس بازان حرفه ای موقعیتی مناسب برای خرید محسوب می شود نه فرصتی برای فروش.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی مهماندار حقیقی مدیرعامل قدیمی کارگزاری آبان، ماهیت ذاتی بازارسرمایه را همراه با نوسان دانست و به سنا گفت: البته افت و خیز قیمت‌ها دایمی نبوده بلکه دوره‌ای است. یکی از اشکالات موجودِ سهامداران این است که در گرانیِ قیمت ها، خریدار سهام بوده و در ارزانی فروشنده هستند در حالی که در بورس‌های رایج دنیا دقیقا برعکس این حالت اتفاق می افتد. به این معنی که با ریزش قیمت‌ها، اغلب خریداران حرفه‌ای به جمع کردن سهم‌ها در کف قیمتی اقدام می‌کنند تا در آینده به سود مورد نظر برسند.

وی افزود: بنابراین نبودِ چنین عملکردی سبب تشکیل بحران در تشدید تنزل قیمت‌ها و نیز افزایش قیمت‌ها در روند صعودی می‌شود. وجود چنین روندی قیمت ها را دچار بحران کرده و به این ترتیب عموم سهامداران دچار آسیب می شوند. لازم است سهامداران آموزش های لازم و مطالعات کافی را قبل از ورود به بازارسرمایه داشته باشند و اگر دانش کافی در این حوزه ندارند حداقل می‌توانند از امکانات موجود در بازار مانند شرکت‌های بازارگردان و سبدگردانان و نیز صندوق های سرمایه‌گذاری بهره مند شوند.

این کارگزار بورس درخصوص اینکه آیا دولت در قیمت‌ها مداخله کرده و سبب افت اخیر بورس شده؟ توضیح داد: دولت هم در رشد بازار سود می‌برد بنابراین افت قیمت ها و ضرر و زیان بازار، معضلات زیادی را برای دولت ها ایجاد می‌کند. از طرفی دیگر، سازمان بورس به عنوان متولی بازار و نیز دولت بر بازارسرمایه نظارت دارند و در موارد لازم اخطارهای لازم را به سهامداران می دهند.

مهماندار حقیقی تصریح کرد: بازار سرمایه مانند تمام بازارها متاثر از عرضه و تقاضا است و براین اساس، امکان مداخله در سازوکار بورس وجود ندارد. این بازار شفاف است و تمام اطلاعات لازم برای انجام معاملات در اختیار مردم و سهامداران گذاشته می شود اما هر فردی اختیار دارایی خود را دارد و نمی توان چیزی را به سهامدارن تحمیل کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ