کد خبر: ۱۵۸۴۱۶
۹:۳ - ۱۳۹۹/۷/۶

استقبال ۴ میلیون نفری در فروش ۲۰ درصد واحدهای ETF پالایشی
مدیر صندوق خبر داد :

استقبال ۴ میلیون نفری در فروش ۲۰ درصد واحدهای ETF پالایشی

مدیر صندوق پالایشی یکم گفت: تا پایان مهلت پذیره‌نویسی، چهار میلیون نفر از این صندوق استقبال کردند و ۲۰ درصد واحدهای صندوق به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود رزاقی درباره میزان استقبال مردم از صندوق پالایشی یکم به فارس گفت: بر اساس استخراج آمارهای اولیه، حدود چهار میلیون نفر از واحدهای این صندوق خریداری کردند که ارزش واحدهای خریداری شده بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است. ۱۰ هزار میلیارد تومان از خریدها از طریق کارگزاری‌های بورسی و ۳ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی انجام شده است. البته آمار نهایی و قطعی پس از مغایرت گیری رسما اعلام خواهد شد.

وی افزود: حجم صندوق پالایش یکم شامل باقیمانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز به ارزش برآوردی ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که از طریق بورس و شبکه بانکی به آحاد جامعه ارائه شد که در نهایت بیش از ۲۰ درصد از حجم صندوق توسط مردم خریداری شد. تاکنون تخفیف ۲۰ درصدی و تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کد ملی در نظر گرفته شده البته کسانی که صندوق دارا یکم به مبلغ ۲ میلیون تومان را خریداری کرده‌ بودند در صندوق پالایشی یکم تا سقف ۳ میلیون تومان می‌توانستند خریداری کنند.

رزاقی درخصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی بر در نظر گرفتن تخفیف ۳۰ درصدی برای واحدهای صندوق پالایشی یکم توضیح داد: هنوز مصوبه‌ای در این خصوص دریافت نکردیم و فعلاً بصورت رسمی همان ۲۰ درصد اولیه به عنوان تخفیف در نظر گرفته شده تا ابلاغ جدید دریافت شود. حداقل یک ماه بعد از پایان مهلت پذیره‌نویسی که ۳۰ شهریور ماه بود، واحدهای این صندوق در پرتفوی سرمایه‌گذاران قابل مشاهده و معامله می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سعید | ساعت ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۷/۶
0
0
پاسخ
آقا نخواستیم تو رو خدا پولمونو پس بدید من پشیمونم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ