کد خبر: ۱۵۸۴۳۳
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۷/۶

دولت سال آینده هم به بورس نیاز دارد / درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی در ۵ ماه
نوبخت با ترسیم نقشه کلی بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد:

دولت سال آینده هم به بورس نیاز دارد / درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی در ۵ ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ترسیم نقشه کلی بودجه ۱۴۰۰ از توجه ویژه دولت به بورس به دلیل کمک در تحقق درآمد ۳۵ هزار میلیاردتومانی طی ۵ ماه و در برابر بودجه ۱۱.۹ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۰ با اعلام اینکه سیاست کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی هم سال آینده پیگیری می شود به خبرنگاران گفت: تهیه بودجه در شرایط رکود تورمی ادامه دارد و پیش بینی می شود از طریق ارزش افزوده، طرح‌های تولیدی، عمرانی و زیربنایی ضمن مهار تورم ، اقتصاد ایران از رکورد خارج شود.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق طرح‌های تولیدی،توسعه‌ صادرات غیرنفتی در اولویت خواهد بود ، افزود : تأمین کالا‌های اساسی سال آینده هم با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بوده تا از افزایش قیمت ها جلوگیری شود. درآمد ناشی از صادرات نفت نیز با همین دلار محاسبه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فروش بخش غیرصادراتی نفت و با هدف دور زدن تحریم ها هم در شورای عالی هماهنگی نهایی و سال آینده با قیمت ۴۰ دلاری هر بشکه و نرخ تسعیر نیمایی اجرا خواهد شد.

نوبخت گفت: درحالی منابع عمومی برای خروج از رکود تعیین کننده هستند که در صورت امکان با افزایش طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری باید زمینه رشد اقتصادی فراهم و همزمان باید سیاست‌های پولی انقباضی و مالی انبساطی اجرا شود. برای خروج از رکود هم ، دولت باید ضمن تجدید نظر در مخارج ، قدرت خرید مردم را در بودجه لحاظ کند. بنابراین افزایش حقوق ها ، کمتر از نرخ تورم نخواهد بود .

وی ادامه داد: براین اساس برای مهار تورم ، سیاست‌های انقباضی بکار گرفته خواهد شد تا با سیاست‌های مالی بتوان سیاست‌های انبساطی اجرا شود . به همین علت سال آینده علاوه بر فروش نفت از محل درآمد‌های مالیاتی و حقوق گمرکی ، منابع بیشتری به دست خواهد آمد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همچنین با توجه قانون اصل ۴۴ و لزوم خروج دولت از مالکیت و مدیریت بنگاه ها ، بخشی از سهام دولت در کارخانه ها برای کمک به بورس و تامین منابه مالی مورد نیاز ، عرضه خواهد شد .

نوبخت افزود: بازارسرمایه نیز فرصتی برای فعالان اقتصادی، دولت و صاحبان سرمایه بوده و است. به طوری که در برابر پیش بینی عرضه ۱۱.۹ هزار میلیارد تومانی سهام دولتی ، طی ۵ ماه اول بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد محقق شد. بنابراین بازار سرمایه سال آینده هم منابع قابل توجه دیگری برای دولت کسب خواهد کرد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ