کد خبر: ۱۵۸۴۳۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۷/۷

سهم زغال سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن دو برابر افزایش می یابد
بنابر اعلام مدیرعامل:

سهم زغال سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن دو برابر افزایش می یابد

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به تامین ۱۵ درصد از نیاز زغالسنگ از معادن کرمان گفت: با وجود ظرفیت بالایی که در محدوده های شناسایی شده وجود دارد، هدف گذاری برای ۳۰ درصد بنا نهاده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و جمعی دیگر از مسئولین شرکت ذوب آهن با حضور در شرکت معادن زغالسنگ کرمان ضمن نشستی از معادن بازدید کرده و روند اجرای تفاهم نامه اخیر بین دو شرکت را پیگیری کردند .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن در این نشست گفت: حدود 15 درصد از نیاز زغالسنگ از کرمان تامین می شود و با وجود ظرفیت بالایی که در محدوده های شناسایی شده کرمان وجود دارد،  هدف گذاری برای 30 درصد است .در واقع از مجموع 1.7 میلیون تن نیاز ذوب آهن به کنسانتره زغالسنگ می توان  500 هزار تن را از کرمان تامین کرد .

وی افزود: از نظر کمی و کیفی علاقه مند هستیم سهم زغالسنگ کرمان در تامین مواد اولیه ذوب آهن افزایش یابد. با سرمایه گذاری ها امید می رود نیمه مکانیزه شدن معادن زغالسنگ کرمان و افزایش راندمان زغال شویی ها را شاهد باشیم.

علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن نیز افزایش تولید زغالسنگ کرمان برای مجموعه ذوب آهن را امر بسیار مهمی دانست و گفت: زغالسنگ کرمان قطب اصلی تولید زغالسنگ داخل است و مدیریت جدید آن عامل بسیار اثر گذاری جهت رسیدن به اهداف این مجموعه است .

باقر نیک طبع مدیرعامل زغال سنگ کرمان هم با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون  سالانه حدود 800 هزار تن زغال را بهره برداری می کند و رکورد ماه گذشته در کنسانتره زغال 27 هزار تن بوده، گفت: طی بازدید از تعدادی از معادن، مفاد تفاهم نامه ای که در ذوب آهن منعقد شد اجرایی می شود و سرمایه گذاری مشترک صورت می گیرد که یکی از دستاوردهای آن اشتغالزایی برای استان کرمان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ