کد خبر: ۱۵۸۴۴۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۷/۷

نظر امیدقائمی درباره حذف نوسان گیری روزانه و لغو ممنوعیت معاملات الگوریتمی

نظر امیدقائمی درباره حذف نوسان گیری روزانه و لغو ممنوعیت معاملات الگوریتمی

اولین مدیرعامل فرابورس با توضیح درباره لغو ممنوعیت معاملات الگوریتمی گفت: تصمیم حذف نوسان گیری روزانه مزایا و معایبی دارد که در این زمان باعث رکود بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی امید قائمی با اشاره به اینکه نوسان گیری در بازار سرمایه این گونه است که سهامدار، سهمی را در روز خریداری و در همان روز به فروش می‌رساند به صداو سیما گفت: حذف ممنوعیت روزانه نوسان گیری باعث می‌شود دید سهامداران به بازار بلندمدت شود.
نوسان گیری حجم معاملات و نقد شوندگی را در بازار افزایش می‌دهد البته در مقابل در برخی موارد، فشار فروش را در بازار بیشتر می‌کند.

وی افزود: حذف نوسان گیری روزانه باعث می‌شود افراد در زمان فروش و خرید سهام تصمیم گیری مناسبتری داشته باشند. این تصمیم باید در زمان رونق بازار صورت می‌گرفت و همین موضوع باعث می‌شود افرادی که دید کوتاه مدت دارند از بازار خارج شوند و در این زمان باعث رکود بازار می‌شود.

امیدقائمی درباره لغو ممنوعیت الگوریتمی نیز توضیح داد: یکی از اقدامات دیگری که سازمان بورس انجام داده حذف معاملات الگوریتمی است. بدین گونه که سهامدار سفارش‌ها را بصورت ماشینی و در قالب برنامه تعریف می‌کرد یعنی مشخص می‌کرد سهام در کدام قیمت بطور خودکار به فروش برسد. لغو معاملات الگوریتیم باعث شد سفارشات خرید و فروش دوباره بازنگری و از حجم فروش ها‌ی روزانه کاسته شود تا عرضه و تقاضا در بازار با نظارت‌های بیشتری توسط ناظر صورت گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ