کد خبر: ۱۵۸۴۹
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۷/۱۷

موضوع نامه فوق العاده ساده بود/ بورس ۵ درصدی و نگرانی از سهام کارگران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم توضیح داد:

موضوع نامه فوق العاده ساده بود/ بورس ۵ درصدی و نگرانی از سهام کارگران

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم با اعلام توضبحاتی درباره نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور موضوع نامه را فوق العاد ساده دانست و گفت: کل بورس ۵ درصد اقتصاد کشور است و نگران سهام کارگران هستم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی ادامه واکنش ها  به نامه هفته گذشته 4 وزیر، توضیحات مسئولان دولتی هم ادامه دار شده و بعد از وزیر اقتصاد، سخنگوی دولت ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به جمع توضیح دهندگان این موضوع پیوست.

براساس این گزارش، علی ربیعی که یکی از 4 وزیر امضاء کننده نامه به رئیس جمهور بود و مسئولیت غیر مستقیم صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های بزرگی چون شستا را به عهده دارد در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم حاضر شد تا درباره دلایل و انگیزه های نامه نگاری توضیح دهد .

موضوع نامه فوق العاده ساده بود

وی گفت: برای درک این نامه و کوهی که از کاه ساخته شد دو نوع نگاه وجود دارد. عده ای با توهم اختلاف شروع به حرف زدن کردند و عده ای گفتند فکر می‌کردیم رکود بوده و با این نامه به یقین رسیدیم. در حالی که موضوع نامه فوق العاده ساده بود و از این دست نامه‌ها بارها نوشته ام. مثل نامه در مورد صندوق‌های بازنشستگی.

وی ادامه داد: زمانی پیش بینی‌ می‌کنیم حدود 20 سال آینده کشور دچار بحران خواهد شد و در 10 سال آینده باید کل درآمدهای دولت به صندوق داده شود. از این رو نامه می نویسیم.

دلیل نامه نگاری به رئیس جهمور به رغم دیدار دوبار در هفته / وزرا هم ژنرال و هم سربازند

این وزیر در پاسخ به این سئوال که با توجه دیدار دو بار در هر هفته وزرا با رئیس جمهور ، چه دلیلی و موردی برای نامه نگاری بود؟ توضیح داد: مشی رئیس جمهور این است که حتی وقتی شفاهی هم صحبت می‌کنیم مسائل را برای تصمیم گیری بهتر و دادن دستور کتبی مطرح می کنیم.

ربیعی ادامه داد: بنابراین وزرا در هیأت وزیران مثل ژنرال هستند و تمام حرف‌های خود را می زنند اما در عمل همه سرباز هستند و تصمیم‌ها را اجرایی می کنند. این حسن دولت آقای روحانی است که کار کارشناسی صورت می‌گیرد.اما متأسفانه به بداخلاقی قضیه کمتر توجه می شود.

بورس 5 درصدی و نگرانی وزیر از سهام کارگران

وی با بیان اینکه متأسفانه عده ای دنبال زمین خوردن دولت هستند، افزود: این همه بی اخلاقی سیاسی را به هر بهانه ای برای زمین گیر کردن دولت را تصور نمی کردم. واقعا نامه ساده ای بود.

ربیعی ادامه داد: کل بورس 5 درصد اقتصاد کشور بوده و نگران سهام کارگران در بورس هستم.همین طور امکان دارد وزرای دیگر چنین نگرانی‌هایی را در بخش های خود داشته باشند. از این رو برای رفع نگرانی نامه به رئیس جمهور می‌نویسند.

نامه اکیداً علامت رکود مزمن نبود

وی در پاسخ به این پرسش که‌ بعد از انتشار نامه در رسانه‌ها، آیا در دولت اعتراضی صورت گرفت؟ گفت: خیر. یک ماه پیش این نامه نوشته شده بود. این که برخی سازمان ها از دولت بودجه می گیرند و بعد رسانه ای تاسیس می ‌کنند و در آن نامه ساده اداری را علیه دولت منتشر می‌کنند، بداخلاقی است.

به گفته وی طبق بند 5 منشور اخلاقی دولت ، وزرا باید از دروغ پرهیز کرده، به شعور مردم احترام بگذارند و از دستکاری آمار اجتناب کنند.

ربیعی با بیان اینکه وظیفه ما انجام پیش‌بینی های لازم و اعلام نتایج بود گفت: این نامه اکیداً علامت رکود مزمن نبود و تنها معطوف به بورس بود. وقتی قیمت نفت و بسیاری از مسائل تغییر می کند طبیعی است که سیاست گذاری‌ها نیز باید تفاوت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ