کد خبر: ۱۵۸۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۴/۷/۱۸

اصلاح قانون بازار اوراق بهادار بعد از ۱۰ سال آغاز شد/ نظرخواهی از فعالان بازار
مسئول گروه مشاوران حقوقی سازمان به بورس پرس خبر داد:

اصلاح قانون بازار اوراق بهادار بعد از ۱۰ سال آغاز شد/ نظرخواهی از فعالان بازار

مسئول گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس از آغاز اصلاح و تکمیل قانون بازار اوراق بهادار بعد از ۱۰ سال خبر داد و گفت: فعالان بازار سرمایه می توانند نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

سید مرتضی شهیدی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، از آغاز اصلاح و تکمیل قانون بازار اوراق بهادار بعد از 10 سال خبر داد و گفت: در حالی طی 10 سال گذشته قوانین و مقررات جدیدی در کشور تصویب شده و شرایط بازاراهای جهانی تغییراتی کرده که از نیمه دوم سال گذشته فرایند اصلاح و تکمیل قانون بازار اوراق بهادار با دعوت از مدیران و کارشناسان نهادهای مالی مانند شرکت های تامین سرمایه، کارگزاران، اشخاص خبره و برخی اعضاء شورای عالی بورس و ارکان بازار چون شرکت های بورس و سپرده گذاری مرکزی شروع و بعد از وقفه ایی کوتاه در سال جاری جدی تر شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 5 کارگروه شامل تشکل های خود انتظام، نهادهای مالی، جرایم و تخلفات، بازار اولیه و بازار ثانویه تشکیل شده و موضوع اصلاح و تکمیل قانون بازار با حضور نمایندگان پیگیری می شود. در همین حال فعالان بازار سرمایه می توانند نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند تا بعد از جمع بندی توسط یک کار گروه ویژه نهایی شود.

این مقام مسئول در رابطه با فرایند بعدی اصلاح قانون بازار اوراق بهادار (مصوب اول آذر 84 ) به بورس پرس توضیح داد: انتظار می رود بعد از نهایی شدن موارد اصلاحی و تکمیلی و بررسی هیات مدیره سازمان بورس، توسط وزیر اقتصاد در هیات وزیران مطرح و سپس برای تصویب نهایی در مجلس مطرح شود.

شهیدی در واکنش به این سئوال که با توجه به طرح یکی از انتقادات مهم به قانون مبنی بر وجود دبیرخانه شورای عالی بورس در سازمان بورس و بروز مشکلاتی در طرح شکایت از سازمان بورس، آیا این موضوع هم مدنظر قرار گرفته یا خیر؟ اظهار داشت: فعلا" به چنین موضوعی ورود نشده و در حال حاضر چارچوب کلی و ساختار قانون مدنظر است. 

وی افزود: از سوی دیگر در مورد این انتقاد باید دستورالعمل مربوط به بند 7 ماده 4 قانون (نظارت بر فعالیت‌ و رسیدگی به شکایت از "سازمان") رسیدگی شود.

شهیدی در خاتمه ابراز امیدواری کرد در صورت دریافت نظرات کارشناسی گروه های مختلف بازار سرمایه و ارکان آن از جمله بورس ها و شرکت های تامین سرمایه ،کارگزاران و ...، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار طی سال جاری در مجلس مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.  

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ