کد خبر: ۱۵۸۷۲
۱۰:۵ - ۱۳۹۴/۷/۱۸

رئیس جمهور: طولانی شدن اجرای توافق بر مشکلات اقتصادی می افزاید

رئیس جمهور: طولانی شدن اجرای توافق بر مشکلات اقتصادی می افزاید

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در تیرماه سال جاری توافق هسته ای به پایان رسیده و انتظار بود بعداز چند هفته شاهد اجرای آن باشیم،گفت:کاهش قیمت نفت و طولانی شدن اجرای توافق باعث بروز برخی مشکلات اقتصادی در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: توافق هسته ای یکی از فرازهای بزرگ در سیاست خارجی و تاریخ دیپلماسی جهان است.

وی ادامه داد: در یک مسئله پیچیده بین المللی کشوری همچون ایران با 6 قدرت جهانی مواجه بود که بعد از دو سال تلاش و مذاکره به همان نقطه ای رسید که از روز اول دولت اعلام کرد که هدف در این مذاکرات نتیجه برد - برد است و ما به این نتیجه دست یافتیم.میز دیپلماسی برای اولین بار در دهه های اخیر نشان داد که قدرت منطق می تواند بر قدرت تهدید و فشار پیروز شود.اگر بتوانیم از بخش خصوصی حمایت لازم انجام دهیم، موانع تولید را برداریم و فضای رقابتی داشته باشیم، می توانیم از موانع و مشکلات عبور کنیم.
وی با بیان اینکه در شرایط نوینی از لحاظ روابط بین المللی قرار داریم، اظهار داشت: برای اینکه کشوری بتواند از لحاظ اقتصادی در مسیر رونق قرار گیرد، شاهد ثبات در حرکت اقتصادی بوده و آینده ای امیدآفرین داشته باشد.اقتصادی که مسیر آینده آن مشخص باشد و به ثبات حرکت سیاست هایی که چارچوب اقتصادی را تعیین می کند، اطمینان داشته باشد، ضروری بود دولت یازدهم با شرایطی که در آغاز به کار از لحاظ اقتصادی مواجه بود قدم های مهم، محکم و با ثباتی را برای رفع مشکلات اقتصادی بر دارد.
روحانی تصریح کرد: آنچه تا امروز دولت انجام داده در سایه امید، اعتماد و همچنین مشارکت مردم در مسایل اقتصادی بوده است. این دولت معتقد است در صورتی می توانیم در زمینه اقتصادی حرکت مناسب و مستمری داشته باشیم که شرایط و محیط اقتصادی ما مناسب باشد و فضای کسب و کار بهبود یابد.
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ