کد خبر: ۱۵۸۷۷۳
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۷/۱۴

چند عاملی که از نگاه نماینده مجلس بر قیمت ارز اثر گذار است

چند عاملی که از نگاه نماینده مجلس بر قیمت ارز اثر گذار است

نماینده مجلس عواملی چون انتظارات تورمی ، لزوم سیاست‌های صحیح ، آزاد شدن ارزهای مسدود شده و برگشت ارز صادرات‌کنندگان را از جمله متغیرهای موثر بر قیمت ارز اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر قادری با اشاره به احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار در روزهای آینده به خانه ملت گفت: سقوط قیمت ارز به عوامل مختلفی همچون آزادسازی بخشی ازارزهای مسدود شده ،برگشت ارز صادرات‌کنندگان و وضعیت ذخایر بانک مرکزی بستگی دارد.

وی افزود: اگرچه بخشی از مشکلات با تزریق ارز به بازار حل می‌شود اما بخش عمده مربوط به اتخاذ سیاست‌های صحیح توسط دولت بوده که موجب می شود حتی درصورت عدم تزریق ارز به اصلاح وضعیت امیدوار شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: عواملی همچون تفاوت نرخ ارز داخلی و بین‌المللی و انتظارات تورمی در تعیین نرخ ارز تاثیرگذار است. اینکه آیا مردم انتظار رشد تورم در آینده را دارند یا خیر؟ شاید در یک زمان نرخ تورم با تورم بین‌المللی فاصله چندانی نداشته باشد اما انتظار شکل‌گیری تورم ازسوی مردم موجب افزایش نرخ ارز می‌شود.

قادری گفت: البته لغو یا افزایش تحریم‌ها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. بر این اساس مجموعه عوامل موثر بر عرضه و تقاضا، تعیین‌کننده نرخ ارز است و نمی‌توان به استناد یک یا دو عامل درباره واقعی بودن آن نظر داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

پایان پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ