کد خبر: ۱۵۸۷۷۸
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۷/۱۴

آخرین نرخ تورم در دو کشور گرجستان و پاکستان

آخرین نرخ تورم در دو کشور گرجستان و پاکستان

پاکستان و گرجستان با نرخ تورم ۹ و ۳.۸ درصدی طی یکسال منتهی به شهریور سال جاری، بیشترین و کمترین تورم را در منطقه داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر(شهریور) با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۹ درصد رسید که بیشترین تورم ثبت شده طی سه ماه اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۴.۷ درصد، بهداشت و درمان ۸.۳ درصد و لوازم خانگی ۷.۹ درصد و کمترین در بخش حمل و نقل با منفی ۱.۵ درصد بوده است. در این مدت نرخ تورم ماهانه، ۱.۵ درصد اندازه‌گیری شد.

متوسط نرخ تورم پاکستان طی سالهای ۱۹۵۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۷۷ درصد بوده که بیشترین مربوط به دسامبر ۱۹۷۳ با ۳۷.۸۱ درصد و کمترین مربوط به فوریه ۱۹۵۹ با منفی ۱۰.۳۲ درصد بوده است.

طی این مدت نرخ تورم در گرجستان از ۴.۸ درصد در ماه قبل به ۳.۸ درصد کاهش یافته که کمترین میزان در ۱۴ ماه اخیر محسوب می‌شود.مواد غذایی و نوشیدنی با ۶.۳ درصد و رستوران و هتلداری با ۵.۷ درصد بیشترین و حمل و نقل و آموزش با منفی ۷.۱ و ۲.۸ درصد کمترین تورم را داشته انذ.

متوسط نرخ تورم گرجستان طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۲ درصد بوده که بیشترین میزان مربوط به آوریل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و کمترین در می ۲۰۱۲ با منفی ۳.۳ درصد بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ