کد خبر: ۱۵۸۸۳۷
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۷/۱۵

پیش‌بینی شاخص ۳ میلیون واحدی بعد از کاهش بی سابقه ۷۰ درصدی سهام
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

پیش‌بینی شاخص ۳ میلیون واحدی بعد از کاهش بی سابقه ۷۰ درصدی سهام

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به بی سابقه بودن افت تا ۷۰ درصدی قیمت برخی سهام در ۲۰ سال اخیر، پیش بینی کرد شاخص تا پایان سال به ۲.۷ تا ۳ میلیون واحد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهادر شمس با تاکید بر اینکه سال بسیار خاصی در بازار سرمایه تجربه شد ، درباره گذشته و حال بورس به ایرنا گفت: در چند ماه ابتدایی سال و تا اواخر مرداد ، رشد کم سابقه‌ای بر بورس حکمفرما بود و طبیعی است بعد از تجریه چنین رشدی برای مدتی وارد اصلاح شود که بسیار شدید و ناشی از عدم اعتماد و اختلاف نظر درخصوص صندوق ETF پالایشی بود .

وی افزود: به دنبال آن افراد دارای سابقه کم که از چندماه گذشته به دلیل رشد غافلگیرکننده شاخص وارد شده بودند ، اقدام به خروج کردند. بخشی از این افراد بصورت هیجانی تصمیم به عرضه سهام و خروج از این بازار گرفتند که این امر باعث شد شاهد افت قیمت‌ سهام در بازار باشیم.

کاهش ۲۵ درصدی شاخص در یک ماه گذشته

این کارشناس به کاهش بیش از ۲۵ درصدی شاخص در طول یک ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: قیمت سهام حدود ۵۰ درصد اصلاح کرد و حتی قیمت برخی از سهام به یک سوم کاهش پیدا کرد. این اتفاق در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و هیچ‌گاه چنین ریزشی تجربه نشده بود.

شمس با بیان اینکه اکنون به لحاظ زمانی شرایط  ویژه‌ای در بازار حاکم شده، عنوان کرد: کمتر از یک ماه دیگر ، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و بازارهای سرتاسر جهان ، متاثر از این موضوع خواهند شد. حتی هفته گذشته به دنبال بیماری کرونای ترامپ، بازارهای مالی کشورها تحت تاثیر قرار گرفتند در حالی که بازار ایران متاثر از این رخداد نبود.

اصلاح شاخص تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

وی با اشاره به اینکه این اصلاح ممکن است تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود داشته باشد، افزود: به نظر می‌رسد ریزش قیمت سهام به پایان رسیده باشد و بیشتر تحلیل ها حکایت از بازگشت الگوی قیمتی سهام داشته و اصلاح در حال تکمیل فرآیند است. بطور معمول از سال‌های گذشته بازار در نیمه دوم سال ضعیف‌تر از نیمه نخست پیش می‌رود و ممکن است سال جاری این اتفاق رخ ندهد. زیرا در یک ماه گذشته که بورس در حال اصلاح قیمتی بوده، بازار ارز در رونق بود.

کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: دلار در زمانی شاخص دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، ۲۲ هزار تومان بود ولی به محدوده ۳۰ هزار تومانی رسیده که با توجه به چنین موضوعی، تحلیل‌های بین بازاری ، بهم ریخته که یا باید نرخ دلار کاهش یابد یا شاخص بورس به اصلاح پایان دهد و در ۶ ماه دوم سال شاهد رونق مجدد باشیم. بطور طبیعی و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم انتظار داریم در ۶ ماه دوم سال این اتفاق رخ دهد.

پیش‌بینی شاخص ۲.۷ تا ۳ میلیون واحدی تا پایان سال

شمس با پیش بینی روند معاملات بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی برخی کارشناسان تا پایان سال،  پیشروی شاخص تا کانال ۲.۷ تا ۳ میلیون واحد است. به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران هوشمند در وضعیت فعلی در حال خرید هستند. ثروتمند شدن در این بازار کار سختی نیست بلکه باید در قیمت‌های ارزان خرید و در قیمت‌های بالاتر سهام را به فروش رساند. سهامداران تازه وارد برعکس این اقدام را انتخاب کرده به همین دلیل چیزی جز ضرر و زیان عاید آنها نشده اما با تامل رفتار کردن در بازار می‌توان مانع بسیاری از این ضرر و زیان‌ها شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» شهباز | ساعت ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۷/۱۵
0
0
پاسخ
سلام
به دلیل همین دلایلی که آوردید منم میتونم بگم که شاخص کل از یک میلیون کمتر نمیشه نهایتا تا پایان سال هم تا دو ملیون شاید بره
هر چی هست بین این بازه میمونه.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ