کد خبر: ۱۵۹۱۷۴
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۷/۲۳

خوش بین به آینده بازار ارز با برگشت ۵ میلیارد دلار از عراق و.../ روزهای آخر ترامپ
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

خوش بین به آینده بازار ارز با برگشت ۵ میلیارد دلار از عراق و.../ روزهای آخر ترامپ

رئیس کل بانک مرکزی از منابع ارزی ۵ میلیارد دلاری ایران در عراق خبر داد و گفت: تجار ایرانی بتدریج متوجه خواهند شد که کدام منابع ارزی ایران آزاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس عبدالناصر همتی در حاشیه امروز هیات دولت ،باز هم وعده بهتر شدن شرایط بازار ارز و توصیه به مردم در عدم سرمایه گذاری در این بازار به خبرنگاران گفت: بازار ارز متاثر از رویدادهایی چون کرونا، فشار حداکثری آمریکا و تحریم ها در سه هفته آخر فعالیت ترامپ، انتظارات منفی جامعه  بوده و باید برای ثبات ، تعدیل‌هایی در بازار انجام شود.

وی افزود: دلیل عدم تحقق پیش بینی کاهش دلار ، مسدود بودن ده‌ها میلیارد دلار از درآمد ارزی در خارج از کشور و حتی عدم اجازه بسیاری از کشورهای دارای رابطه خوب با ایران در استفاده از منابع است. با این حال با تکیه بر شروع اقدامات اخیر مانند مذاکره با کشورهای چون عراق برای آزادسازی بیش از پنج میلیارد دلار و جواب مثبت برخی کشورها ، عرضه اسکناس و آمار سامانه نیما ، به آینده بازار ارز خوش بینم.

همتی ادامه داد: بنابراین بازار ارز ، پریسک ترین بازار بوده و مردم باید ضمن انجام آنچه که تشخیص می دهند ، آگاه باشند که ممکن است هر لحظه اتفاقی در بازار ارز رخ دهد. همچنین برای سال جاری وضعیت بهتری در پیش است و به طور حتم رشد اقتصادی سال آینده مثبت خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ