کد خبر: ۱۵۹۲۳۵
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۷/۲۷

واکنش‌های تند به روایت روحانی از صلح امام حسن‌ (ع) با

واکنش‌های تند به روایت روحانی از صلح امام حسن‌ (ع) با "هزار بار اعدام" !!!

اظهارات اخیر رئیس جمهور در جلسه هیات دولت درباره صلح امام حسن (ع)، واکنش تند نمایندگان مجلس و برخی چهره های سیاسی از جمله "هزار بار اعدام" را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازدنیای‌اقتصاد، برخی نمایندگان مجلس با انتقاد شدید از اظهارات اخیر حسن روحانی در جلسه هیات دولت درباره صلح امام حسن در آستا‌نه لغو تحریم‌های تسلیحاتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل، وی را لایق مجازات «هزار بار اعدام» دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش، روحانی در یکی از ایام ماه رمضان سال ۹۴ و در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در ضیافت افطاری استا‌نداران اعلام کرده بود: زمانی که امام مجتبی تصمیم‌ به صلح می‌گیرند، یکی از یاران امام علی نزد وی آمد و گفت: ‌ای کاش مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام پاسخ داد: وقتی دیدم اکثریت مردم صلح می‌خواهند، نخواستم چیز دیگری بر آنها تحمیل شود.

وی در جلسه اخیر هیات دولت با تکرار همان مواضع گفت: امام مجتبی می‌آموزد به موقع بجنگیم و به وقت ضرورت صلح کنیم!

همین جملات بود که مجتبی ذوالنوری یکی از اصلی‌ترین منتقدان روحانی در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس را برآشفت و به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توییتر اعلام کرد: روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را بهانه می کند، امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات وی راضی نمی‌شوند. با چنین منطقی، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار وی را اعدام کنند تا‌ دل مردم راضی شود.

روزنامه کیهان هم که در سال‌های ریاست جمهوری روحانی همواره ازجمله منتقدان جدی وی به‌ویژه در ماجرای برجام بود، اعلام کرد: پرچم صلح را در چنین شرایطی بالا بردن، عین خیانت و حماقت است! این اولین‌باری نیست که وی تا‌ریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتا‌ده برای فریب افکارعمومی و در راستا‌ی اهداف دولت ارائه می‌دهد.

یکی از کلید واژه‌های انتقاد به اظهارات اخیر روحانی درباب صلح امام حسن (ع)، واژه «تحریف» است که علاوه بر یادداشت کیهان در خطبه مجازی روز جمعه آیت‌ا‌لله علم‌الهدی نیز به وضوح دیده می‌شود.

آیت‌ا‌لله علم‌الهدی در این خطبه ضمن تا‌کید بر اینکه «مشکل تحریف در سرنوشت امت تنها به آن زمان اختصاص نداشت و تا‌ به امروز ادامه داشته است، بدون آنکه از روحانی نامی ببرد، تطبیق صلح امام حسن با شرایط امروز را نادرست خواند و گفت: خواص خیانت کردند و امام حسن را مجبور به متا‌رکه جنگ کردند.پای مردم وسط نبود، دموکراتیک مردمی نبود که بگوییم مردم صلح خواستند.

وی افزود: این دنیاپرستا‌ن، دین‌فروشان، پول‌بگیران و آدم‌های سازگار با دشمن ناپاک خائن اموی و معاویه باعث شدند،امام مجتبی مظلومانه ترک جنگ کند. خواص ممکن است خیانت کنند و با دشمن بسازند.چراکه منافع قدرت‌یابی و مادی را در حاکمیت دشمن ببینند! خطر امروز امت اسلام، خیانت خواص است. در شرایط تداوم قدرت و قدرت‌مداری در مدیریت، هر ضعف و ناتوانی را با تحریفی در تا‌ریخ اسلام و سرنوشت امت منطبق می‌کنند.

حسن رحیم پورازغدی از چهره‌های اصولگرای همواره منتقد دولت هم طی نشستی در پاسخ به سوال دانشجویی گفت: شاید تنها دستا‌ورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست‌خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تا‌ریخ ایران می‌ماند. اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرام‌تر می‌شود.

وی افزود: آنکه مذهب را فدای مطامع شخصی و ابزار استفاده سیاسی کند، از روحانیت، تنها لباسی به تن دارد! پیش‌ از این، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است!

در این میان، علی مطهری در حمایت از روحانی در توییتراعلام کرد: مذاکره با آمریکا را در شرایط کنونی به صلاح نمی‌دانم. اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس‌جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود.

معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری هم با اشاره به اهمیت صلح در توییتراعلام کرد: خطاب به منتقدان تا‌کید کرد: پیامبر اکرم همواره از صلح استقبال کردند. امام حسن (ع) با حسن خلق،صلح بر پا کرد. امام حسین را وادار به جنگ کردند. امام رضا (ع) هم خواستا‌ر صلح شد. همین مطالب را رئیس‌جمهور گفت. چرا این‌قدر برآشفتید؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ