کد خبر: ۱۵۹۲۵۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۷/۲۸

شایعه کاهش زمان ذخیره بنزین کارت‌های سوخت صحت ندارد
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

شایعه کاهش زمان ذخیره بنزین کارت‌های سوخت صحت ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شایعه کاهش زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت را تکذیب کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فاطمه کاهی در واکنش به شایعه کاهش زمان ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت گفت : هر تصمیمی در این رابطه در سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع‌رسانی خواهد شد و تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

بر اساس این گزارش، آبان سال گذشته بنزین با هدف کنترل مصرف و ایجاد فرصت برای صادرات، سهمیه‌بندی شد. با این اقدام، بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان قیمت‌گذاری و مقرر شد ۶ ماه سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت قابل ذخیره باشد و افراد با مدیریت مصرف، سهمیه بنزین را برای مواردی مانند مسافرت ذخیره کنند.

اما شیوع کرونا موجب کاهش مسافرت‌های نوروزی شد و سهمیه بنزین نیز به کارت‌ها واریز نشد و مقرر شد با عادی شدن شرایط، این سهمیه راهی کارت‌های سوخت شود. همچنین محدودیت‌های کرونایی نیز مصرف  سوخت را به شدت کاهش داد و به حدود ۴۰ میلیون لیتر در روز رساند.

این عوامل باعث شد افرادی که سهمیه بنزین را از آبان ۹۸ مصرف نکرده بودند، نگران حذف این سهمیه از کارت‌های سوخت با سررسید ۶ ماه باشند. لذا دولت تصمیم گرفت تا سقف ذخیره بنزین را از اردیبهشت به جای ۶ ماه به ۹ ماه تغییر دهد که تا امروز رعایت شده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ