کد خبر: ۱۵۹۲۷۲
۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۷/۲۸

تحلیلی از تحریم ۱۸ بانک ایران : هدف، بایدن است!
مشاور اسبق وزارت خزانه داری آمریکا:

تحلیلی از تحریم ۱۸ بانک ایران : هدف، بایدن است!

مشاور اسبق وزارت خزانه داری آمریکا ، هدف اصلی تحریم های جدید بانکی علیه ایران را سخت تر شدن رفع تحریم ها و بازگشت به برجام در صورت پیروزی نامزد دموکرات دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، برایان او تول در خصوص اقدام اخیر دولت ترامپ برای اعمال تحریم علیه ۱۸ بانک ایرانی با انتشار گزارشی اعلام کرد: از مدت ها پیش ترامپ توسط شماری از افراد تندرو نظیر سناتور تد کروز و تام کاتن،اعمال تحریم ها را با هدف سقوط اقتصاد ایران آغاز کرد.

تحریم های جدید، پنجره های بیشتری را برای تجارت بشردوستانه با ایران خواهد بست و همچنین شرایط  را برای جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای احیای برجام سخت تر خواهد کرد. در نتیجه این تحریم ها، ارزش ریال مجددا کاهش یافته و زندگی شهروندان عادی ایرانی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

بخش بزرگی از تجارت خارجی ایران تحت تاثیر تحریم های ثانویه آمریکا قرار گرفته و در نتیجه این تحریم ها تاثیر جدید کمی دارند. از طرف دیگر بخش اصلی ذخایر ارزی ایران در اختیار بانک مرکزی است که اکنون تحت فشار تحریمی سنگینی قرار دارد.

تجربه قبلی نشان داده حتی تجارت خارجی ایران در موارد غیرتحریمی نیز بسیار سخت و هزینه بر انجام می شود و اکنون برخی طرف های خارجی حاضرنخواهند شد، حتی در حوزه بشردوستانه با بانک مرکزی که از سوی خزانه داری آمریکا به عنوان حامی مالی تروریسم معرفی شده همکاری کنند.

تحریم های مالی و بانکی در صدر فشار تحریمی آمریکا قرار دارد تا جایی که به محض خروج از برجام، آمریکا بانک مرکزی ایران و شبکه سوییفت را هدف قرار داد. با تحریم های چندباره نهادهای مالی با هشتگ های تحریمی مختلف، مشخص نیست حتی اگر دولت بعدی بخواهد تحریم ها را بردارد با چه موانعی مواجه شود!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ