کد خبر: ۱۵۹۲۷۶
۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۷/۲۸

وزارت صنعت سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن را ابلاغ کرد

وزارت صنعت سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن را ابلاغ کرد

استراتژی وزارت صنعت در حوزه استخراج و اکتشافات معدنی با حمایت از بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری و حفاری در پروژه‌های اکتشافی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، استراتژی وزارت صنعت در حوزه استخراج و اکتشافات معدنی ابلاغ شد که حمایت از بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری و حفاری در طرح‌ها و پروژه‌های اکتشافی از اهم مواردی است که در این نامه مدنظر سیاست‌گذار بوده است.

براین اساس، وزیر صنعت در نامه ای از روسای سازمان صنعت ۳۱ استان، اداره کل جنوب کرمان و نیز مناطق آزاد ماکو، ارس و قشم خواسته با ایجاد وحدت رویه، فعال‌سازی معادن و محدوده‌های معدنی غیر فعال را مدنظر قرار دهند.

این نامه در ۱۱ بند و پنج تبصره تدوین شده که طبق آن، ضمانت حسن اجرای دستورالعمل و پاسخگویی به نهادهای نظارتی برعهده روءسای سازمان صنعت استان‌ها قرار گرفته است.

بر اساس بند یک این دستورالعمل به دارندگان مجوز همه پهنه‌های اکتشافی واگذار شده که مهلت ارائه گزارش نهایی آنها به اتمام رسیده از زمان ابلاغ این دستورالعمل، سه ماه مهلت داده شده تا درصورت تمایل، مختصات مناطق امیدبخش شناسایی‌شده را معرفی و نسبت به دریافت پروانه، پروانه‌های اکتشاف مواد معدنی گروه ۶ اقدام کنند.

دستورالعمل وزارت صنعت در حوزه معدن در حالی منتشر شده که ۴۴ معدن در سه ماه ابتدایی سال مجوز بازگشایی دریافت کرده‌اند. سجاد غرقی عضو کارگروه تخصصی شورای ‌عالی معادن پیشنهاد داده در راستای تقویت بخش معدن، مشوق‌هایی برای استان‌ها برای فعال‌سازی مجدد معادن تهیه و تصویب شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ