کد خبر: ۱۵۹۲۹۰
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۷/۲۸

رشد ۴.۹ درصدی اقتصاد چین نفت را کاهشی کرد

رشد ۴.۹ درصدی اقتصاد چین نفت را کاهشی کرد

قیمت نفت تحت تاثیر رشد ۴.۹ درصدی اقتصاد چین در سه ماه سوم و کاهش تقاضا، افت کرد تا پیش بینی اوپک پلاس مبنی بر مازاد عرضه بازار نفت در سال آینده نزدیک تر شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، طبق آخرین آمارها، چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسعه یافته که کمتر از نرخ مورد پیش بینی تحلیلگران بود. پالایشگاه های چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، نرخ پالایش را در سپتامبر کاهش دادند و واردات فلزات صنعتی نیز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر(آذر) ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر(آبان) نیز با ۱۸ سنت کاهش به ۴۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و موعد قرارداد فردا منقضی می شود.

هفته گذشته تحت تاثیر کاهش سطح ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا، نفت برنت ۰.۲ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۰.۷ درصد رشد هفتگی به ثبت رساندند که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است.

به گفته هووی لی اقتصاددان بانک OCBC، طبق آمار،رشد کالاها و خدمات ضعیف شده و میزان پالایش نفت و تولید فلزات صنعتی با توجه به اقدامات محرک مالی، مایوس کننده بوده و احتمالا قیمتهای نفت تا پایان روز ضعیف خواهند ماند. انتظار می رود خرید کم سابقه نفت از سوی چین در سه ماهه چهارم با پر شدن مخازن و ظرفیت محدود واردات پالایشگاه های خصوصی، آهسته شود.

سرمایه گذاران روز جاری منتظر نشست کمیته نظارتی مشترک اوپک و غیراوپک هستند. این کمیته ممکن است درباره به تاخیر افتادن طرح افزایش تولید گروه اوپک پلاس توصیه ای به وزیران گروه مطرح کند. این تولیدکنندگان در حال حاضر تولید را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده اند و قرار است طبق توافق اولیه، تولید را از ژانویه(دی) ۲۰۲۱ به میزان ۱.۹ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

با این حال طبق پیش بینی لی، قیمت ها بعید است افزایش پیدا کنند. زیرا تاخیر در افزایش تولید اوپک پلاس پیش از این از سوی بازار در قیمت ها لحاظ شده است.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در نشست هفته گذشته دورنمای تیره تری برای تقاضای سوخت پیش بینی کرد و هشدار داد به دلیل موج دوم و طولانی تر شیوع کرونا و افزایش تولید لیبی، بازار نفت در سال آینده دچار مازاد عرضه خواهد شد.

شرکت های انرژی در آمریکا که بزرگترین تولیدکننده جهان است، هفته گذشته بیشترین میزان دکل های حفاری نفت و گاز را از ژانویه تاکنون اضافه کرده اند. توقف قیمت ها در حدود ۴۰ دلار تولیدکنندگان آمریکایی را به ازسرگیری تولید تشویق کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ