کد خبر: ۱۵۹۳۳۵
۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۷/۲۹

علت گرانی بی سابقه دلار از زبان همتی/ اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید
با معرفی ۲۵۰ متخلف به قوه قضائیه اعلام شد :

علت گرانی بی سابقه دلار از زبان همتی/ اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید

رئیس‌ کل بانک مرکزی با معرفی۲۵۰ بدهکار ارزی به قوه قضائیه ، علت گرانی بی سابقه دلار را اعلام کرد و از اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عبدالناصر همتی در واکنش به گرانی بی سابقه دلار که از مرز 32 هزار تومان هم گذشت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت : دلیل افزایش نرخ ارز ، کاهش درآمدهای ارزی بوده و ربطی به صدور بخشنامه های متعدد ارزی ندارد.

وی ادامه داد: قصدی برای فشار به صادرکنندگان در انجام تعهدات ارزی در شرایط کنونی اقتصاد نیست اما اسامی۲۵۰ صادرکننده که حتی یک دلار از ۷ میلیارد دلار را بازنگرده اند به قوه قضائیه اعلام شد. طبق گزارش وزارت اطلاعات، ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب و برخی با استفاده از کارت های یکبار مصرف با نام این افراد صادرات انجام داده اند !

وی افزود: طی چند روز گذشته بطور متوسط 150 میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده و شرایط اوج تحریم را گذرانده ایم. بخشنامه‌های بانک مرکزی براساس تحریم‌های جدید ترامپ اصلاح می‌‌شود و این شرایط به دلیل قرار گرفتن در اوضاع جنگ اقتصادی است. لذا بانک مرکزی نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و بخشنامه‌ها را اصلاح نکند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ