کد خبر: ۱۵۹۳۴۳
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۷/۲۹

پیش بینی تداوم رشد اقتصادی مثبت چین بعد از اعلام جهش ۴.۹ درصدی
کارشناس وزارت بازرگانی اعلام کرد:

پیش بینی تداوم رشد اقتصادی مثبت چین بعد از اعلام جهش ۴.۹ درصدی

کارشناس وزارت بازرگانی پیش بینی کرد با توجه به رشد ۴.۹ درصدی اقتصاد چین در سه ماه سوم سال جاری، رشد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال افزایشی و بیشتر از آمریکا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری رشد ۴.۹ درصدی را به ثبت رساند که در مقایسه با دوره قبل ۱.۷ درصد افزایش داشته و ۰.۳ درصد بیشتر از نرخ پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است و بهترین رشد اقتصادی فصلی طی دو فصل اخیر محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، می ژین یو کارشناس وزارت بازرگانی چین گفت: به طور قطع میزان تولیدات ناخالص داخلی چین از آمریکا جلو زده و شرایط بهتر از همتای آمریکایی است. پیش بینی می شود تا پایان سال جاری نیز رشد اقتصادی چین بیشتر از آمریکا باشد که تحت شرایطی، این روند برای سال آینده نیز تکرار خواهد شد.

پیش از این لی که کیانگ نخست وزیر چین اعلام کرده بود برای نخستین بار در سه دهه اخیر،دولت برای سال جاری هیچ هدف گذاری رشدی را انجام نخواهد داد.

هر چند چین اولین کشوری بود که به  طرز گسترده ای با پیامدهای ویروس کرونا درگیر شد اما با کاهش سرعت شیوع این ویروس و بازگشایی تدریجی کسب و کارها توانست تا حدودی به سطوح قبل از بحران بازگردد.

رشد اقتصادی در ۹ ماه اخیر ۰.۷ درصد اندازه گیری شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۰.۴ درصد کمتر شده است. چین اکنون موفق به کسب رتبه اول در بین ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان می شود و خروج از رکود عمیق را جشن می گیرد.

در بین بخش های مختلف، رشد تولیدات صنعتی با افزایش ۶.۹ درصدی ،خرده فروشی و خدمات با رشد ۳.۳ و ۰.۴درصدی بیشتر از سایر بخش ها بوده اند.

متوسط رشد اقتصادی چین طی سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹ برابر با ۹.۳۶ درصد بوده که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه اول سال ۱۹۹۳ با ۱۵.۳ درصد و کمترین مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۰ با منفی ۳.۸ درصد بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ