کد خبر: ۱۵۹۳۴۹
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۷/۲۹

تدوین طرح توازن فولاد با هدف ایجاد ظرفیت تولید ۵۵ میلیون‌ تنی
معاون وزارت صنعت خبر داد:

تدوین طرح توازن فولاد با هدف ایجاد ظرفیت تولید ۵۵ میلیون‌ تنی

معاون وزارت صنعت از تدوین طرح توازن فولاد با هدف ایجاد ظرفیت تولید ۵۵ میلیون‌تنی در افق ۱۴۰۴و پایش مستمر وضعیت طرح های زنجیره فولاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید زرندی در خصوص طرح توازن فولاد به دنیای‌اقتصاد گفت: وزارت صنعت با همکاری تشکل‌های مرتبط، طرح توازن فولاد را با هدف ایجاد ظرفیت تولید ۵۵میلیون‌تنی در افق ۱۴۰۴ تدوین کرده و وضعیت طرح های زنجیره فولاد را به‌صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: حلقه‌های زنجیره فولاد شامل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش و مقاطع فولادی است. در بخش مقاطع طولی نظیر میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی، ظرفیت ایجادشده بسیار بیشتر از مقدار هدف‌گذاری شده است که بیانگر اشباع بودن این حلقه از زنجیره تولید است.

این معاون ادامه داد: در بخش شمش فولادی، ظرفیت‌سازی برای تولید ۵۵میلیون‌تنی محقق شده و باتوجه‌به نیاز داخلی در این بخش، امکان صادرات ۱۴میلیون‌تن پیش‌بینی شده و در بخش آهن‌اسفنجی، تسریع در تکمیل و عملیات اجرای طرح‌های در دست اجرا ضروری است.

زرندی گفت: هدف فرآوری کنسانتره، ۸۰ میلیون تن و تولید گندله آهن ۷۶ میلیون تن بوده که ظرفیت‌سازی به‌صورت مطلوب انجام شده و باتوجه ‌به کمبود سنگ‌آهن، اکتشاف معادن جدید در دست اقدام است.

وی افزود: طبق سیاست‌های کلی وزارتخانه،احداث واحدهای فرآوری در جوار معادن و استقرار حلقه‌های آب‌بر زنجیره (آهن اسفنجی، شمش و مقاطع فولادی) در جوار سواحل جنوبی پیش‌بینی شده است. استقرار واحدهای احیا، ذوب و نورد در مجاورت یکدیگر نقش موثری در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

زرندی ادامه داد: باتوجه‌به نیاز داخلی به ورق فولادی و قطعات آلیاژی، تغییر بخشی از ظرفیت طرح‌های تولید بیلت فولادی متداول ساختمانی به اسلب و تولید ورق‌های فولادی و آلیاژهای خاص با ارزش افزوده بالا، دارای اولویت سرمایه‌گذاری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ