کد خبر: ۱۵۹۳۶۸
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۷/۲۹

مجلس از استیضاح روحانی منصرف شد + علت
عضو هیأت رئیسه:

مجلس از استیضاح روحانی منصرف شد + علت

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به سقوط دولت مستقر در صورت استیضاح یک یا دو وزیر دیگر از دولت گفت: روند استیضاح رییس جمهور زمانبر بوده که با نزدیک شدن به اتمام مهلت کارِ دولت، منتفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنجم سیما گفت: مجلس با مصلحت اندیشی به دولت کمک می‌کند تا به راحتی به خرداد سال آینده یعنی پایان مهلت قانونی برسد. اکنون شرایط به گونه‌ای است که اگر مجلس یک یا دو وزیر دیگر از دولت را استیضاح کند دولت مستقر سقوط خواهد کرد.

وی ادامه داد: رییس مجلس جلسه‌ای با وزرای کشاورزی، صنعت و اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و چند عضو دیگر داشت تا وضعیت اقتصادی را بررسی و به دولت کمک کند. اگر استیضاح  رئیس جمهور را در مجلس شروع کنیم، روند آن حدود ۲ ماه طول می‌کشد و به ماه دهم سال می‌رسیم. بعد از آن نیز معاون اول رئیس جمهور به مدت ۳ ماه رئیس دولت می‌شود و بعد از هم به تعطیلات عید می‌رسیم و اندکی بعد نیز مهلت کارِ دولت تمام می‌شود بنابراین در مجلس به این نتیجه رسیدیم که استیضاح انجام نشود.

امیرآبادی فراهانی افزود: در حوزه تامین کالاهای اساسی با تهیه کالابرگ برای مردم دو نکته را در نظر گرفته‌ایم. نخست اینکه تا عید نوروز کالای اساسی مردم را تامین کنیم تا حداقل از این بابت اطمینان خاطر داشته باشند. منبع تامین اعتبار این موضوع هم از بند "و" و فروش‌هایی که دولت در حال انجام آن است، تامین می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ