کد خبر: ۱۵۹۴۲۰
۱۴:۵ - ۱۳۹۹/۷/۳۰

شرط روسیه برای موافقت با ادامه کاهش تولید اوپک پلاس

شرط روسیه برای موافقت با ادامه کاهش تولید اوپک پلاس

روسیه در صورتی ممکن است از سیاست کاهش تولید حمایت کند که اوضاع بازارهای جهانی به دلیل افت شدید تقاضا ، وخامت بیشتری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اوپک پلاس از اوت (مرداد)، روزانه حدود دو میلیون بشکه تولید را افزایش داده و قراراست در ژانویه (دی) ۱.۹ میلیون بشکه دیگر اضافه کند. با وجود این که روسیه به درآمدهای نفتی نیاز دارد اما در صورت تداوم شرایط بد کنونی و پیشنهاد عدم افزایش تولید از سوی اوپک پلاس، ممکن است با کاهش تولید موافقت کند.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست وزرای اوپک پلاس،طی هفته گذشته دو بار مکالمه تلفنی داشته و درباره وضعیت بازار نفت گفت و گو کرده اند که نشان دهنده افزایش تلاشهای دیپلماتیک در این خصوص است.

به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، تماس مرتب به دلیل نوسانی بودن بازارها ضروری است.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هفته گذشته اعلام کرد: با وجود افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان، اوپک پلاس طبق توافق اولیه تسهیل محدودیت عرضه را آغاز خواهد کرد.احیای بازار تحت تاثیر موج دوم بیماری آهسته شده و زمستان هم ممکن است ابهامات بیشتری به همراه داشته باشد. زیرا تقاضا برای سوخت معمولا در این فصل کاهش می یابد.

با وجود اظهارات نواک درباره ادامه اجرای پیمان کاهش تولید، روس ها در حال بررسی حمایت از تمدید محدودیت عرضه کنونی در نشست دسامبر هستند. تماس های اخیر محمد بن سلمان و پوتین بیهوده نبوده و سرگرم مذاکره برای تمدید احتمالی کاهش تولید در سطح ۷.۷ میلیون بشکه در روز هستند.

طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، موج دوم کرونا روند بهبود تقاضا برای انرژی را آهسته و تلاشهای تولیدکنندگان برای متعادل کردن بازار را پیچیده کرده است.

اوپک پلاس تحت یک سناریوی بدبینانه پیش بینی کرده توازن عرضه و تقاضا ممکن است در سال ۲۰۲۱ احیا نشود و احتمال تمدید محدودیت عرضه را تقویت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ