کد خبر: ۱۵۹۴۲۷
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۷/۳۰

پیش بینی کاهش دلار و سیگنال خلاف جهت یک صرافی دولتی
فعال بازار اعلام کرد:

پیش بینی کاهش دلار و سیگنال خلاف جهت یک صرافی دولتی

یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر و اعلام خلاف جهت یک صرافی دولتی ، پیش بینی کرد سیر نزولی قیمت ها در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک صراف به ایسنا گفت: اقداماتی چون افزایش سقف خرید در بازار متشکل ارزی، عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار ، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عراق برای آزادسازی منابع، احتمال آزادی منابع در کره جنوبی و افزایش ساعت کاری صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی ، سینگال‌های مثبتی به بازار ارز منتقل کردند.

وی افزود: در حال حاضر در صرافی‌ها بیشتر فروش ارز صورت گرفته و تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد. عرضه در بازار ارز بسیار مناسب است‌. دلیل اینکه مردم تمایلی برای خرید ارز ندارند این است که سرمایه‌گذاری در این بازار را پرخطر می‌دانند.

این فعال بازار ارز ادامه داد:در روزهای آینده بازار روند کاهشی پیدا خواهد کرد. زیرا میزان بیشتری از ارزهای صادراتی برگشته و عرضه در سامانه نیما و بازار اسکناس مناسب است. در روز گذشته و امروز روند بازار کاهشی بود اما برخی صرافی‌های بانکی چون صرافی بانک ملی، قیمت‌های بالاتری را درج کرده  اند که سینگال افزایش منتقل و مانع از روند کاهشی خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که در سایر بازارها چون بازار کالاها و خدمات حتی اگر تقاضایی در این بازارها وجود نداشته باشد، عرضه صورت گرفته، عرضه ارزهای بانک مرکزی به عنوان بازارساز ادامه خواهد یافت. زیرا این حجم از عرضه نشان دهنده وضعیت مناسب و مطلوب منابع ارزی است که سیگنال مثبتی به بازار منتقل می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ