کد خبر: ۱۵۹۴۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱

تسویه بدهی ارزی دو پالایشگاه بورسی و آماده عرضه اولیه به بانک ملت
استاندار هرمزگان خبر داد:

تسویه بدهی ارزی دو پالایشگاه بورسی و آماده عرضه اولیه به بانک ملت

استاندار هرمزگان از مکاتبه با بانک مرکزی جهت تسریع فرآیند تسویه بدهی ارزی دو پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس به بانک ملت سرعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون همتی در بحث و تبادل نظر با مدیرعامل بانک ملت گفت: مقرر شد در مکاتبه‌ای با بانک مرکزی، فرآیند تسویه بدهی دو پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس به بانک ملت هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: بدهی بانکی یکی از مشکلات اصلی پیمانکاران است. طبق بند و تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه، امکان تسویه و تهاتر بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با بدهی اشخاص به دولت یا بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری غیربانکی وجود دارد. تسهیل در این امر می‌تواند کمک شایانی به پیمانکاران حوزه‌های مختلف باشد.

این مقام مسئول سرعت بخشی در فرآیند اعطای تسهیلات را از دیگر مطالبه های پیمانکاران برشمرد و عنوان کرد: دریافت وثیقه های سنگین و یا ملکی، دریافت تسهیلات را برای بسیاری از پیمانکاران دشوار کرده که باید این روند اصلاح شود. در این شرایط سخت اقتصادی باید همه با هم برای برون رفت از شرایط فعلی کمک کنیم.

همتی ادامه داد: در شرایطی که برخی از تولیدکنندگان و پیمانکاران اقلام و ابزار مورد نیاز را در جهت پرداخت حقوق کارگران می‌فروشند و از تعدیل نیرو جلوگیری کنند به عنوان دستگاه های حاکمیتی باید تلاش کنیم از همه ابزار قانونی برای کمک به آنها استفاده کنیم.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت نیز در این نشست قول مساعد داد نسبت به اعطای تسهیلات با استفاده از وثیقه‌ها ترکیبی به پیمانکاران فعال در استان اقدام کند. پس از ظرفیت سنجی، تسهیلات لازم بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری به پیمانکاران اعطا شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ