کد خبر: ۱۵۹۵۲۴
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۸/۴

آمار وزارت صنعت از افزایش تولید محصولات دو صنعت بورسی در نیمه نخست سال

آمار وزارت صنعت از افزایش تولید محصولات دو صنعت بورسی در نیمه نخست سال

طبق آمار وزارت صنعت در نیمه نخست سال، تولید محصولات دو صنعت بورسی فلزات اساسی و سیمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده اما تولید کنسانتره زغال‌سنگ کم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت در تازه ترین گزارش اعلام کرد: طی شش ماه اول سال جاری از ۱۰ محصول منتخب معدنی، میزان تولید فولاد و محصولات فولادی، کاتد مس، سیمان، شمش آلومینیوم و آلومینا نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۷ تا ۵۳.۲ درصدی داشته‌ اما کنسانتره زغال‌سنگ، ظروف چینی، ظروف شیشه‌ای و شیشه‌جام با افت تولید ۰.۶ تا ۱۸.۵ درصدی روبرو شده‌اند.

شمش آلومینیوم با رشد ۵۳.۲ درصدی معادل ۱۹۶.۲ هزار تن بیشترین درصد رشد را داشته و پس از آن سیمان با ۱۴.۴ درصد افزایش میزان تولید را به ۳۵.۶ میلیون تن رسانده است.

میزان تولید محصولات فولادی و فولاد نیز  ۱۱.۶ و  ۱۳.۹ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ و ۹ درصدی داشته‌اند. کاتد مس و آلومینا نیز با رشد ۸.۱ و ۴.۷ درصدی به ۱۴۴.۸ و ۱۲۱.۷ هزار تن رسیده است.

در حالی که ظروف شیشه‌ای و کنسانتره زغال‌سنگ با افت ۰.۶ و ۳.۱ درصدی به ۱. ۲۷۵ و ۷۶۲.۹ هزار تن و ظروف چینی نیز با کاهش ۱۸.۵ درصدی به ۲۳.۱ هزار تن رسیده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ