کد خبر: ۱۵۹۵۲۵
۱۴:۵ - ۱۳۹۹/۸/۴

کمک ۸۱ میلیون دلاری به سودان پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

کمک ۸۱ میلیون دلاری به سودان پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آمریکا از تخصیص بسته کمک‌های ۸۱ میلیون دلاری برای بحران بشردوستانه سودان پس از توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسکای نیوز، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در پی توافق عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل بسته کمک‌های ۸۱ میلیون دلاری واشنگتن که شامل بیش از ۶۴ میلیون دلار از دفتر کمک‌های بشردوستانه آژانس توسعه بین‌المللی و ۱۷ میلیون دلار از دفتر جمعیت پناهندگان و مهاجرت در وزارت خارجه آمریکا بوده به خارطوم اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، این کمک‌ها در راستای کمک بشردوستانه آمریکا به افراد در معرض خطر از جمله افراد آسیب دیده از سیل اخیر، پناهندگان و آوارگان به دلیل درگیری در دارفور، سودان جنوبی و سایر مناطق این منطقه بوده است.

ترامپ پس از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار غرامت از سوی خارطوم به خانواده‌های قربانیان انفجارهای سفارت آمریکا در نایروبی، پایتخت کنیا و دارالسلام پایتخت تانزانیا در اوت ۱۹۹۸ و نیز ناو آمریکایی یو اس کول در سواحل یمن در اکتبر ۲۰۰۰، طرحی برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم امضا کرد.

این اقدام بارقه امید بزرگی برای اقتصاد سودان است که با بدهی‌های ۶۰ میلیارد دلاری، نرخ تورم ۲۱۲ درصدی، نابسامانی وحشتناک در تمام بخش‌های تولیدی، خدماتی، زیرساخت‌ها، فروپاشی نیمه کامل در بخش بانکی و کاهش چشمگیر ارزش پول ملی روبرو بوده و از نرخ فقر بالای ۷۰ درصد و بیکاری ۴۰ درصد رنج می‌برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ