کد خبر: ۱۵۹۵۳۳
۰:۱ - ۱۳۹۹/۸/۵

شرط گشایش نماد ETF پالایشی : اعمال افزایش سرمایه
مدیر صندوق پالایشی یکم خبر داد:

شرط گشایش نماد ETF پالایشی : اعمال افزایش سرمایه "شپنا و شتران"

مدیر صندوق پالایشی یکم گفت: به دلیل عدم اعمال افزایش سرمایه دو پالایشگاه بورسی در پرتفوی صندوق، نمی‌توان اقدام به گشایش نماد ETF پالایشی و زمان دقیقی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود رزاقی درخصوص زمان آغاز معامله صندوق پالایشی یکم در بورس به ایرنا گفت: با توجه به اینکه افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان در بورس هنوز در پرتفوی صندوق اعمال نشده به همین دلیل نمی‌توان اقدام به بازگشایی نماد این صندوق کرد زیرا این موضوع منجر به ضایع شدن حق مردم و ضرر و زیان آنها خواهد شد.

وی توضیح داد: ابتدا اعلام شده بود حداقل یک ماه پس از پذیره نویسی این صندوق ها نماد در بورس بازگشایی خواهد شد بنابراین اکنون در حال اقدام های لازم برای رفع مشکلات موجود و آغاز معامله این صندوق در بورس هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی از سوی فعالان بازار و مردم برای مشخص شدن زمان گشایش نماد "پالایش" انجام شده اما در وضعیت فعلی و در این زمینه نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد و باید منتظر ماند تا اقدام‌های مربوط به افزایش سرمایه دو شرکت پالایشی به سرانجام برسد.

رزاقی درباره احتمال عرضه باقی مانده سهام پالایشی از طریق صندوق‌های قابل معامله ETF  افزود: چنانچه معامله این صندوق در بورس با موفقیت همراه باشد، ممکن است دوباره باقی آن در صندوقی دیگر عرضه شود اما تاکنون خبر قطعی اعلام نشده و باید سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه تصمیم‌گیری کند. میزان مشارکت مردم در پذیره نویسی حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سعید | ساعت ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۸/۵
0
0
پاسخ
آقا ما نخواستیم این مدت هم پولمون دست شما بوده اشکال نداره سهام هم نمیخوام پولمونو برگردونید غلط کردیم
» یاسر | ساعت ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۸/۵
0
0
پاسخ
پس باید در سهام عدالت مردم هم اعمال بشود؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ