کد خبر: ۱۵۹۶۱۴
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۸/۶

واکنش کشورهای مسلمان به مواضع ماکرون و ضررهای تجاری فرانسه از تحریم

واکنش کشورهای مسلمان به مواضع ماکرون و ضررهای تجاری فرانسه از تحریم

واکنش کشورهای مسلمان به مواضع رئیس جمهور فرانسه درباره کایکاتور توهین آمیز با ضررهای تجاری فرانسه از تحریم توامان شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، چندین شرکت غذایی عربی در واکنش به اظهارات اسلام ستیزانه رییس جمهور فرانسه، محصولات فرانسوی را از فروشگاه هاجمع آوری کردند . در برابر این جریان ، فرانسه از کشورهای خاورمیانه خواسته ی درخواست هاتحریم مربوط به گروهی اقلیت و بی پایه و اساس بوده و باید فورا متوقف شوند.

در این رابطه وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: طی روزهای اخیر درخواست هایی برای تحریم کالاهای فرانسوی به خصوص محصولات غذایی و همچنین تظاهرات بر سر انتشار کاریکاتورهایی از حضرت محمد (ص) مطرح شده که مربوط به گروهی اقلیت و بی پایه و اساس بوده و باید فورا متوقف شوند.
 
اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مردم  خواست خرید کالاهای فرانسوی را متوقف کنند.در کویت هم یک فروشگاهی پس از درخواست اتحادیه تعاونی ، فروش کالاهای فرانسوی را متوقف و محصولات آرایشی و بهداشتی اورال را از قفسه ها جمع کرد.در عربستان هم درخواستهایی برای تحریم فروشگاه زنجیره ای کارفور در شبکه های اجتماعی ترند شده است.
 
شرکت های فرانسوی در بازارهای کشورهای بزرگ مسلمان حضور داشته و در ترکیه خودروهای این کشور در میان پرفروشترین ها هستند. با این حال هنوز ارزیابی تاثیر تجاری این تحریم ها دشوار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ