کد خبر: ۱۵۹۶۹۵
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۸/۷

هدف توافق‌ اسرائیل با اعراب ایجاد ائتلاف ضد ایرانی است
کارشناس صهیونیستی:

هدف توافق‌ اسرائیل با اعراب ایجاد ائتلاف ضد ایرانی است

کارشناس صهیونیست، هدف از توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل با اعراب را تشکیل ائتلافی چند جانبه علیه ایران و مهار افراط‌ گرایی اسلامی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یونی بن مناحم درباره اهداف توافق طرح صلح با اعراب به شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: هدف ازتوافق‌ سازش با اعراب،ایجاد ائتلاف منطقه‌ای شامل اسرائیل، امارات، بحرین، سودان، مصر، اردن و عربستان برای مقابله با خطر ایران و مهار گسترش نفود آن در خاورمیانه، مهار تقویت و تأثیر محور اخوان‌المسلمین به رهبری ترکیه و قطر در راستای مبارزه با افراط گرایی اسلامی و تشکیل پل میان اسرائیل و فلسطین در تلاش برای رسیدن به تسویه سیاسی پس از برکناری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بوده است.

وی افزود: سودان موقعیت استراتژیک مهمی در دریای سرخ دارد. حماس تلاش می‌کند، سودانی‌ها را علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحریک کند و تماس‌هایی میان احزاب اسلامی مختلف در سودان برای ایجاد جبهه سیاسی مخالف با عادی‌سازی وجود دارد اما ارتش سودان جنین اجازه ای نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، امارات و بحرین در نیمه سپتامبر گذشته رسما توافق سازش با رژیم صهیونیستی را در آمریکا و با حضور ترامپ امضا کردند و در این میان، عربستان نیز هزینه عادی‌سازی روابط سودان با اسرائیل را پرداخت کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ