کد خبر: ۱۵۹۷۱۵
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۱

۳ پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت طلب ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان
رییس انجمن در نامه به وزیر صنعت اعلام کرد:

۳ پیشنهاد قطعه‌سازان برای دریافت طلب ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان از ارسال ۳ پیشنهاد به وزیر صنعت برای طلب بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومانی از خودروسازان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس محمدرضا نجفی منش با اشاره به پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تفاوت قیمت کارخانه‌ و بازار خودروها توسط مردم و طی یک سال به ایرنا گفت: مطالبات بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان قطعه‌سازان از خودروسازان و نبود نقدینگی کافی خودروسازان، شرکت های قطعه سازی را بر آن داشت نامه‌ای به وزیر صنعت با ۳ پیشنهاد ارسال کنند.

وی ادامه داد: نخستین پیشنهاد این بود که فروش خودرو برای ماه‌های باقی مانده سال با محوریت هیات مدیره خودروسازان و تحت نظارت وزارت صنعت، ایدرو و کمیسیون صنایع و معادن مجلس باشد.

این مقام مسئول افزود: خودروسازان با عرضه  سهام خزانه و همچنین املاک و دارایی‌ها در بورس ، می توانند نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کنند . بنابراین فروش دارایی‌های ثابت و سهام ، پیشنهاد دوم است. همچنین با توجه به بدهی خودروسازان و نبود نقدینگی در پیشنهاد سوم قید شده بخشی از خودروها در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد تا با فروش در بازار، بتوانند به چرخه تولید ادامه دهند.

نجفی منش گفت : علاوه بر این به منظور رونق تولید پیشنهاد شده ارز آن بخش از مواد اولیه و قطعات وارداتی منتظر ترخیص در گمرک هستند از سوی بانک مرکزی تخصیص داده شود و در غیر این صورت، استفاده از ارز متقاضی بدون ذکر منشاء مجاز باشد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ