کد خبر: ۱۵۹۷۳۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۸/۱۰

رشد مثبت ۳۳.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا درسه ماه سوم
وزارت بازرگانی اعلام کرد :

رشد مثبت ۳۳.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا درسه ماه سوم

وزارت بازرگانی آمریکا از رشد مثبت ۳۳.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد که ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماه اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فاکس بیزینس، وزارت بازرگانی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد: آمار رشد اولیه سه ماهه سوم سال جاری میلادی مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه گذشته و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

این رشد اقتصادی که بیشترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا بوده احتمالا بهترین عملکرد فصلی سال جاری خواهد بود. با توجه به ازسرگیری فعالیت بخش بزرگی از کسب و کارها، اقتصاددانان انتظار دارند، رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم نیز در سطح بالایی باقی بماند. پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا، رشد ۲۱.۵ و ۱۰.۴ درصدی برای سه ماهه سوم و پایانی سال پیش بینی کرده بود.

لیدیا بوسور کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کرونا در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده و ممکن است برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. 

آمریکا در حال حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۱۵ هزار نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به بیماری جان باخته اند. این احتمال وجود دارد در فصل پاییز با موج دوم بیماری مواجه شود.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا طی۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده که بیشترین و کمترین رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷و ۱۹۵۸ با ۱۶.۷ و منفی ۱۰ درصد بوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ